Seattle

Det är alltså i Seattle jag kommer spendera stora delar av min sommar. Även om jag kommer resa runt lite och glo på stuff så är det där jag kommer jobba. Det kändes verkligen som världens ände! Vad fan gör man i Seattle liksom, the rainy city!? Som tur är finns google. Så jag sökte reda på lite info och glodde på massa bilder. Det stället är verkligen SÅ mycket mer än jag trodde och jag är sjukt nöjd att jag tackade ja till familjen där!

image19

Där uppe i hörnet alltså. Familjen bor precis vid stranden men samtidigt bara 10 minuter från down town! Hur perfekt kan det bli?

När jag sökte reda på lite info så uppenbarade sig följande:

- Grungen (musikstilen) föddes i Seattle i mitten på 80-talet! Hemstad för bland annat Kurt Cobain (Nirvana) och banden Alice in chains och Pearl Jam!
- Dom är kände för att dricka massa kaffe. Och Starbucks har sitt huvudkontor där!
- Några andra "små" företag som har sina huvudkontor i Seattle är Microsoft, T-mobile, Amazon.com och Boeing!
- Spade Needle är Seattles landmärke, som bland annat syns i logotypen för Tv-serien Frasier och utgör bakgrunden i TV-serierna Grey's Anatomy. Tornet byggdes 1962 för världsutställningen.

.. och massa annat "skojj".

image20
Seattle och "Space Needle" by night.


Visa större karta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0