Hur beter du dig i butik?

När du kliver in i en mindre butik (typ tobaktbutik/mindre klädaffär) hur beter du dig då? Hälsar du på personalen? Eller svarar du varjefall om personalen hälsar på dig? Jag upplever dagligen hur människor som kliver in här på jobbet bara stirrar på mig som jag vore en åtta-armad kossa på trehjuling när jag trevligt säger "Hej!" - något jag tycker alla butiksbiträden bör göra.

Hatar när folk bara ignorerar att man är trevlig! Tror ni jag är trevlig mot er och era skrikiga barn/feta flickvänner för att det är roligt att bli förbisedd? Hur viktiga tror ni att ni är? Jag jobbar i butiken men det betyder inte att ni är bättre än mig. Skärpning folk!

Är det bara jag? Någon annan som jobbar/jobbat i butik som lagt märke till folks skumma förhållande till våran servicemindness?

En fråga jag gillar är också "jobbar du här?". Jamen kära du, vad tror du? "Nej, jag står bara här bakom disken och servar andra kunder, men när DU kom fram, då sa jag upp mig med omedelbar verkan".

Kommentarer
Postat av: Ida Björck

svar: okej kul att du är med och tävlar :D



kram :)

2008-08-03 @ 12:56:25
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: Sanna E

jag är typ assistent. Men hon sover ju hela natten så jag sitter mest vid min dator :p

2008-08-03 @ 13:37:44
URL: http://sannornas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0