Japanska!

Sådär ja! Nu har jag anmält mig till en nybörjarkurs i japanska. Har hört att det ska vara sjukt svårt, så nu har jag en ny utmaning. Hoppas jag får plats på den kurs som startar sista September bara, annars måste jag vänta så länge. Har även hittat biljetter till Tokyo, tur och retur i vår - nån som är sugen?

Jag har totalt glömt bort att man inte måste gå en högskoleutbildning. Jag skrev ju ett inlägg tidigare om hur mycket jag saknar att lära mig saker och sitta i skolbänken. Är det någon som har en liknande längtan så rekomenderar jag en liten kurs sådär på sidan av.

Spana in www.abf.se och sök på kommande kurser i din kommun. Kanske ett nytt språk? Eller manusförfattande, eller gitarrlektioner eller varför inte lite keramik eller bildredigering? Sjukt mycket att välja på varjefall, finns säkert något som passar just dig.

Go go Japan - nu jävlar.



Kommentarer
Postat av: calle

japanska är nog enklare än kinesiska iallafall. bara några få tusen tecken mindre :D

2008-08-29 @ 01:47:58
Postat av: Denise

Klart att du ska få en stor dos! Jag tänkte stoppa ner lite av Kevin i en burk - så att du kan ha honom ståendes vid nattduksbordet, varje dag! ^^,



Pusssss.

2008-08-29 @ 09:01:48
URL: http://familyportrait.blogg.se/
Postat av: P

Jag är på, vart är kursen?

2008-08-29 @ 10:31:28
Postat av: Akaa

Hejsan! Japanska funderar jag också på att läsa, fast då i Japan. Jag har beställt böcker om Hiragana och Katakana nu så jag kan lära mig grunderna i det innan jag far. Fördelen med att vara i Japan är väl den att man måste prata japanska hela dagarna. Kanske att jag går den japanska kurs som medborgarskolan har också innan jag beger mig.



Ha det bra!!



Akaa

2008-08-29 @ 12:50:08
URL: http://alindholm.wordpress.com
Postat av: Therce

HALLA; om du väntar till maj med att aka är jag LÄTT pa!

2008-08-29 @ 21:01:29
URL: http://therece.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0