Min filmroll!

Update:

Igår ringde Anette, produktionsledaren för filmen jag ska vara med i och gav lite info. Vi kommer att åka till Trollhättan och spela in (där typ all svensk film görs). Resan och boendet är betalt och hela teamet kommer bo på ett vandrarhem, bara det lär ju bli skitkul! Vi stannar i en intensiv vecka och jag får betalt också! Mycket bättre än jag trodde! För de statistroller jag gjort tidigare har ju lönen legat på 999:- per dag som bäst och ibland fick man betalt med några mackor och en läsk. Denna gång är lönen 4000:- bara för första dagen och sen rullar det på. Så sjukt kul!

Nu väntar jag bara på samtal från kostymtjejen och regiassistenten så vi kan gå igenom mina kläder och komma igång med lite repetitioner!

Vem går med mig på Oscarsgalan?!


Info om filmen:

Produktionsbolag är Breidablick Film, som tidigare har producerat bl.a filmerna "Storm", "Sandor slash Ida" och "Att göra en pudel".


Handling:
I en hopplöst bonnig småstad någonstans i Sverige bor Maja, 18 år. Hennes högsta och enda dröm är att bli skådespelare. Hon vill stå i centrum, att alla ska se henne, den vackra människa hon är inuti. Det är bara lite svårt att se. Maja är kraftigt överviktig, klumpig och socialt missanpassad.

Vi får följa Maja och hennes kamp att förverkliga sina drömmar under sista terminen på gymnasiet, delvis filmat genom en "dokumentär" kamera. Det är en komisk skildring med tragiska inslag, om fördomarna man möts av när man har "fel" utseende, om att hitta den styrka och självkänsla som behövs för att verkligen stå i centrum, på sina egna villkor.

Manus & Regi: Teresa Fabik
Producent: Sandra Harms / Breidablick Film
Casting: Christian Magdu / Apocalypso Film
Inspelning: Sommar 2008
Premiär: Februari 2009


Kommentarer
Postat av: ems

JÄVLA MOVIESTAR :D:D:D ska ja skryta att ja känner dig sen ;)

2008-08-06 @ 11:34:58
Postat av: Thea

Hahahaha, Papa tyckte jag skulle söka till den där filmen. Han tyckte att Maja skulle vara en bra roll för mig. Jag tyckte det var en grym förolämpning. "Maja är kraftigt överviktig, klumpig och socialt missanpassad" jag menar, vafan!

2008-08-10 @ 19:08:07
URL: http://theah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0