Pengar

Det är så svårt att leva i en ekonimisk bergochdalbana! Det är svårt att gå från att få in 10-15 tusen i månaden till att vara tvungen att be mamma och pappa om pengar till en glass. Rent psykiskt är det grymt påfrestande och jag känner mig så hjälplös just nu. Jag ligger back 6500 kronor och just nu känns det aldrig som jag kommer komma ikapp! Hoppas verkligen att jag får jobbet på advokatbyrån och att jag varjefall får några kronor betalt för filmen jag ska vara med i.

Det är också nu man märker hur mycket pengar ens polare slänger ut på skitsaker. Det är galet hur bekväm man blir när man har stadig inkomst (jag har ju varit likadan själv). Äta ute, sprit, läsk, godis, fika, kläder, en hundring hit och en hundring dit. Jag kommer inte ens ihåg när jag såg en hundring (som var min egen) senast. Min plånbok är full av värdelösa 1-dollarsedlar och på kortet har jag pengar som är lånade av mamma och pappa för att kunna betala flygbiljetten hem från USA. Konstigt nog har de inte dragit pengarna än, men men.. när man minst anar det.

Jag ska börja uppskatta pengar mer när jag väl har dem - för det här suger.. bajs.

Kommentarer
Postat av: Denise

Du kommer ikapp jag lovar! Med dina mål och erfarenheter så kan du komma hur långt du vill och lite till. Tro på dig själv, för jag tror på dig ! :]

2008-08-04 @ 21:49:38
URL: http://familyportrait.blogg.se/
Postat av: Brunetten

Jag vet hur det är.. har en restskatt på 5000! wiho!

2008-08-06 @ 20:34:49
URL: http://brunettens.blogg.se/
Postat av: emsan

haha, det är jag som skrev det där, inte du 8-)

2008-08-06 @ 20:35:39
URL: http://emeliebard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0