Tankar

Det är synd hur mycket saker jag vill göra i livet som jag inte kommer lyckas med. Jag vet, det är inte min stil att erkänna ett sådant nedelag - att det faktiskt finns saker jag inte kan göra. Jag vill gärna tro att jag är superwoman, jag vill gärna tro att ingenting är omöjligt. Tyvärr så är det så, att allting inte går att ordna, att allt jag vill göra helt enkelt inte finns inom räckhåll.

Hur kunde det bli så? Det handlar säkerligen inte om självförtroende eller brist på vilja att få mina drömmar att försannas (om 'försannas' ens är ett ord?). Det handlar om pengar. Money makes the world go around. Its also what you need to go around the world. Pengar - vad gör man för att få tag i det? Jobbar? Men om man inte har något jobb då? Ska man slava med vad som helst?  Vilka gränser har man egentligen när det är ens drömmer som står på spel?

Det är hemskt att så många människor föds på en hög med pengar som de sedan spenderar på att imponera på andra med märkeskläder, restaurangnotor och dylikt. "Tanken är svindlande, framför mig gapar en avgrund. Hela mitt väsen gör uppror och vill säga nej.." Motsägelsefullt eftersom jag beskriver mig själv som en materialist. Men egentigen är jag väl inte det, varjefall inte när det verkligen gäller. Men å andra sidan, who is?

Det här inlägget förmedlade verkligen inte den känsla jag ville att det skulle göra. Det låter mer som att jag vill ha läsarnas åsiker om att jag "planerar" att hora ihop pengar till en jordenruntresa. Så är självklart inte fallet. Men det är synd att det blev som det blev - både inlägget och världen. Det är synd att pengar är så viktigt, även om jag förstår varför.

Pengarna är inte problemet, bara bristen av dem på mitt konto.

Fortsätter det såhär så måste jag hyra ut lägenheten igen..


Kommentarer
Postat av: Jonas

Du kan ju börja med att skippa åre och köpa svindyra skidkläder med nått hett märke som du bara använder 1 gång om året? ;)

2008-12-11 @ 00:04:25
Postat av: Jonas

Och efter det kan du hyra ut din lägenhet till mig i 6 månader eller mera ;D

2008-12-11 @ 00:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0