Om en minut..

Jag försöker hela tiden intala mig att jag är så jävla bra. Om ingen ger en luft så får man ställa sig framför spegeln och tala om för sig själv att man är bra - att man faktiskt duger till något. Jag har gått igenom så jävla mycket skit senaste två veckorna att jag inte ens vet vart jag sak börja att berätta om dem. Men något har jag lärt mig - man kan inte lita på folk. Jag har sjukt svårt att lita på att människor håller käften och gör som de lovat. Världen är ond. Jag vet själv att jag snackar skit om människor och det är nog därför jag utgår från att andra gör samma sak om mig. Varför är det så? Brist på självförtroende?

Jag har fan bra självförtroende. Jag vet att jag kan göra vafan jag vill bara jag ger mig fan på det. Allting, ALLTING går - det vet jag. Och jag får det bevisat för mig hela tiden. Många tror att jag bara glider fram på en räkmacka genom livet, men de ser inte planeringen, sparandet och det hårda arbetet som ligger bakom alla mina framsteg. Jobb, pengar, filmroller och gratisrpylar trillar inte ner i skallen på dig, det är något man måste jobba för på ett eller annat sätt.

Mitt tips till alla som läser detta idag är att göra något för din egen skull. Jag uppmanar dig att vara lite mer ego. Umgås inte med vänner du egentligen inte gillar, gör inte saker du egentligen inte tycker är kul för någon annans skull. Många tänker sägert "jamen det gör jag inte", men tänk efter riktigt noga.

Nyligen (för er som inte fattat än) så gjorde jag slut med min pojkvän, min fästman, min sambo, min sämre hälft. Det var det absolut värsta och jobbigaste jag varit med om i hela mitt liv. Jag har inbillat mig länge att det ska börja kännas bättre, att jag ska börja må bra snart eftersom jag mått så dåligt så länge nu. Men än så länge mår jag inte ens en procent bättre. Det är lika jobbigt varje gång en bild på honom ploppar upp på datorn, varjegång någon nämner hans namn eller varjegång jag ofrivilligt tänker på honom.

Mitt andra tips till alla som läser idag är; låt saker ta tid. Stressa inte igenom sorg, lycka eller livet i helhet. Njut av det du har och om du är lycklig just nu, sug i dig varenda sekund för du vet ALDRIG vad som händer om en minut.

Kommentarer
Postat av: Therece

Om jag kom över Daniel kommer du över Peter.

2008-07-31 @ 21:19:49
URL: http://therece.blogg.se/
Postat av: katta

Du är så klok.

2008-08-01 @ 05:28:10
URL: http://lisasaupair.devote.se
Postat av: P

Du är en stor inspirationskälla för alla människor i din närhet Alexandra. Om alla hade lika stort hjärta och driv som dig skulle världen vara en bättre plats att leva på, jag tror på dig! The world is yours!

2008-08-01 @ 08:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0