Vem fan kan göra köttbullar?

Om ungefär en timme eller två är det dags att laga middag. Just idag har jag lovat att laga något svenskt och pojkarna bad om köttbullar. Okej, lätt kirrat tänkte jag. Men hur fan gör man köttbullar? Tinar köttfärs och lägger det i en bunke, har på lite kryddor, mjölk å rör runt? Nä, jag trodde väl inte det.

Tur att google finns!

Fyfan va gott det ska bli med lite icke-amerikaniserad mat! Jag vägrar ha ner nå socker i köttbullarna, hur mycket de än bönar och ber. Och potatis ska vi ha till, inte nå jäkla macaroni 'n' cheese. Riktig potatis! Jag kommer inte ens ihåg när jag åt det senast förutom i McDonalds form. Sjukt gott!

Nån som har ett bra köttbulle-recept på lager så jag inte tar något som inte alls blir gott från någon konstig hemsida? Släng fram ett på den där bruna goda gräddsåsen när ni ändå håller på!

Jag vet att ni har farmors gamla recept i bakhuvudet!


Lingonsylt ska vi ha också minsann. Nu dreglar jag fan nästan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0