Vilken danstyp är du?

Det finns ju några olika stadier i en människans dansutveckling. Här följer en kort guide;

Småbarnsdans
Mindre barn dansar till all typ av musik och är inte så medvetna om sina rörelser.

Lågstadiedans
Vill helst dansa som sina idoler och kopierar rörelser rakt av från tex. MTV. Så om du undrar varför din 7-åring rullar på höfterna á la Christina - testa använd något annat än TVn som barnvakt.

Mellanstadiedans
Här börjar de upptäcka att man faktiskt kan dansa två och två. Det viktigaste är dock att dansa till RÄTT låtar, någon som man inte brytt sig så mycket om tidigare. Dock så är det mest steg från sida till sida som gäller.

Högstadiedans
Består för killarnas del mest av att stå på stället och hoppa upp och ner, helst med en eller båda händerna i luften. Det är även vanligt att det har en speciell "move" som de använder sig av repeterat, dock något som är så löjligt att bara de coolaste killarna vågar sig på det. Som att dansa med en sopkvast eller ha "fejk breakdance"-tävling. Tjejerna dansar mest med varandra i större klungor och att det är självlkart viktigt att våga dansa tryckare med rätt person. För killarna handlar det mest om att få en anledning att ha händerna på någons rumpa.

Porrdansa
Ni vet vad jag menar. Höfterna gnids mot varandra, det påminner mer om sex, med kläderna på i upprätt position. Killarna gnider sig mot tjejerna tills de får bränskador på skinkorna av deras jeans, superskojj. Tjejerna dansar mot varandra och tävlar vem som porrigast kan "get low". Huvudsaken är att du har "come-fuck-me-heels" och den rätta porr-blicken. Och kort kjol såklart.

Stureplansdansa
Kan göras både i sittande och stående form. Påminner mycket om mellanstadiedansen, men det viktigaste är att du har en hand i luften och låssas banka på någo form av osynlig dörr. Moves som "pappas platinum kort" och "jag står på listan" är molto importante. Egentligen ska du tycka att "dansa gör ju bara folk som inte har råd att stå i baren" - men innerst inne tycker de nog att de är ganska kul ändå, för dansgolven är alltid fulla.

Hur dansar du?


Sådär dansar jag ... tydligen. En blandning av alla kategorier skulle jag tro. Önskar att jag vore lite mer Justin Timberlake och lite mindre mellandtadiedansare dock.


Allt detta om dans är bara för att jag idag har varit och hjälpt Kristin "vakta" på Zacks finnish middle schooldance- grej. Rätt kul, jag kände mig mer som en av ungarna än som en av de vuxna. Som tur var kunde jag hålla mig ifrån att dansa varjefall. I tink that would border on childabuse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0