FRAMME!

Sådär. Nu är jag äntligen framme i New York! Allting har varit helt fantastiskt hittils. Alla är så JÄVLA trevliga här. Flyresan gick bra även om jag ville dö litegranna när jag trodde vi snart fram framme och tittade på klockan och insåg att det var 4 timmar kvar. (Roligast av allt är ju att jag måste flyga 7 timmar till på fredag när jag ska till Seattle).

Tydligen är det inte alls många av alla tjejerna (och de tre killarna) som är här som ska till västkusten och många var väldigt avundsjuka! Det trodde jag inte - tänk att jag nästan tackade nej till att åka dit! Det ångrar jag inte nu.

Tidskillnaden är alltså 9 timmar. Så jag tänker snart slå en pling till mamma och pappa på eftermiddagen senare idag.

Man märker redan hur matvanorna är annorunda, vi har ätit "mallanmål" två gånger idag och det består av chips och chips och godis. Oh well, man får väl lära sig stå emot helt enkelt... HAHA, dagens skämt.

Idag fick vi göra ett uppträdande med hjälp av slumpvis utvalda ord; våra ord var Pippi  Longstocking, dancefloor, storm och win a million dollars! Självklart gjorde vi en fin sketch där Pippi vinner en danstävling och får en miljon. På vägen ut tappade hon alla pengarna i en storm som delade ut en dollar var till en miljon människor istället. Hum, moralkaka? Alla är verkligen imponerade av min engelska och det tycker jag är så kul! Tänk att lilla jag faktiskt är bra på det! Eller så är det väl bara för att man jämför med de andra tjejerna (som inte är svenskar) som rakt ut sagt SUGER på engelska. Jag förstår inte ens hur de ska klara sig i sina värdfamiljer. Men kroppsspråk funkar ju bra i guess.

Nu är det lunchdags! Så, hoppas det inte är chips!

Kommentarer
Postat av: R

Haha, du kommer komma hem o-tight!! ;)

2008-06-02 @ 09:19:45
Postat av: Mama

Hepp !

Inga större ändringar i kosten alltså..

Underbart att höra din röst och att du är glad.

Tog bort dina automatiska överföringar från kontot, då det förmodlingen inte regnar in pengar där på ett tag.. Rapportera väder....happening...PUSS

2008-06-02 @ 21:53:13
Postat av: Mama

Ingen jätteförändring på kostsidan alltså..

NJUT av allt. Underbart att höra att du mår bra.

Nästa person som får dig att mår skit kommer vi att ha extremt kort tålamod med...typ inget.. krasch..bom...och evigt mörker som man sa på min tid

2008-06-02 @ 22:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0