Är du tacksam för det du har?

Varjegång jag läser om någon stackare som drabbats av något hemskt, så tänker jag att jag ska börja vara mer nöjd med det jag har.

Mina nya tacksamhets-löften är;

- Jag ska vara glad att jag inte varit inlåst i en källare i 24 år.
- Jag ska vara tacksam att mina barn (om jag hade några) inte blivit mördade.
- Jag ska vara lycklig för att ingen i min närhet lider av en obotlig sjuksom (förutom min syster då, som lider av obotligt dumhet och egoism).
- Jag ska vara glad att jag kan gå, prata, tänka och torka mig själv i rumpan. Det finns så mycket vi tar för givet. Det finns så många därute som kämpar dagligen med problem jag inte ens kan föreställa mig.

Jag har sovplats varenda natt, jag har en familj som älskar och stöttar mig, jag har en underbar pojkvän och en hel del roliga vänner att dela mitt liv med. Jag kan se, jag kan höra, jag är faktiskt inte sämst på allt. Jävlar vad tacksam jag ska vara för det.

Synd att det hela tiden dyker upp så många i-landsproblem jag måste lägga energi på....

Fan.

brunettens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0