Vad andra tycker..

Jag läste nyss Tessans blogg, där hon skrev att hon kanske bryr sig för lite om vad folk tycker. Och att hennes pappa hade kommenterat något om att hon borde tänka mer på det. Det vet jag precis hur det känns. Mina föräldrar har varit på mig om att de tycker det är så tråkigt att jag ibland spelar dummare än jag är.

Andra människor kanske tycker jag är en sell-out, en fjårtis, en golddigger, en wannabe. Jag bloggar om mina i-landsproblem och hur mycket jag älskar mina skor. Betyder det att jag inte har en hjärna? Ja, enligt somliga. Nej enligt mig. Jag behöver inte hävda mig för någon och speciellt inte på internet. Jag vet att jag har en hjärna, mina närmsta vänner vet vem jag är och vad jag står för. Varför måste man försöka spela så svår?

Jag gillar att klä upp mig. Samtidigt som jag inte har några problem att se ut som en lurk. Jag tackar inte nej om någon vill bjuda på en drink på krogen för att jag måste visa att jag har råd själv. Det har jag, men det är fan så mycket roligare att dricka gratis! Är jag en bimbo? Om någon stirrar efter mig på stan så ger jag nästan alltid ett leende tillbaka (om det inte är nån snuskgubbe). Är jag en hora, är jag en player?

Jag anpassar mig till miljön och efter vad som krävs av mig. Måste jag spela korkad för att komma dit jag vill eller få det jag vill ha så är det inga problem. Måste jag vara smart och sofistikerad för att nå fram så är det inga problem heller. Det är snarare vad jag skulle kalla jävligt smart.

Folk är alldeles för rädda för vad folk tycker och tänker om dem. "Nämen, sådär kan du ju inte göra, nu kommer folk tro du är fjårtis/dum/bimbo/golddigger". Jaha, är det verkligen mitt problem eller är det deras?

Jag är den jag vill. Jag gör, tycker, tänker, skriver, säger vad fan jag vill. Mina vänner vet vem jag är och dem behöver jag aldrig hävda mig inför.

Det här funkar även perfekt som ett filter för mig. Jag slipper massa ytliga vänskaper och går direkt på godbitarna. För de personer som kan se igenom det första lagret, min attityd och stil utåt. De som ser förbi när jag verkar dum och spelar med - de är de personer som kan bli sanna vänner.  As for the others...

image37
Tös med klös eller stjärna utan hjärna?
Bra eller anus?
.. men vilket? Det är ju helt upp till var och en.

Kommentarer
Postat av: therece

high five, alex!
Förövrigt, se min sell-out-kupp på min blogg, jag SJUNGER en låt och har lagt ut på youtube. Jag är en sådan attentionwhore.

2008-05-03 @ 12:52:52
URL: http://therece.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0