Avundsjuk

Aaaaaaavunsjuk jag är så aaaaaaavundsjuk. Det finns så mycket jag behöver...

Jag är konstant sjuk. Det är något som gnager inom mig och det gör ont så ont som Lena PH skulle sagt. Det var inte alls länge sedan jag luskade ut vad det är för fel på mig. Jag lider av obotlig avundsjuka. Det finns inget som kan bota mig. Jag tror att gräset är grönare på andra sidan, jag tror att i varje unik människa finns något de har som jag vill ha. Någon jag inte kan få, kanske något som de själva inte förtjänar. Hur sjukt är inte det?

Alla mina vänner och folk i min närhet är jag avis på mer eller mindre på ett eller annat sätt. Det kan vara saker i deras personlighet, deras stil eller rent av något materialistiskt. Ibland kan jag inte ens sättta fingret på vad det är jag är så avundsjuk på, jag vet bara att det är något. Det här är inte en sjukdom jag mår dåligt av eller lägger mycket av min tid att fundera på, det bara finns där inom mig.

Många säger att det är skadligt att gå runt och vara avundsjuk på andra människor allt för mycket. Men för mig är det snarare hälsosamt - för det utvecklar mig som människa, gör mig bättre. För det finns ju en anledning till att avundsjukan uppstår och då är det bara gå direkt på källan. Är jag avis på hennes hälsosamma livstil? Ät nyttigare, ta en promenad! Är jag avis på hans ekonomiska situation? Jobba mer!

Push it to the limit- tsch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0