Hur många katter sa du?

Jag glömde ju att berätta vad som hände igår när jag gick hem från alla söndagsstängda butiker! Halvvägs "hem" ligger en liten park där massa lösdrivande katter brukar hålla till. Plötsligt klev en kille fram till mig (en ca 25år, svettig maltes) och frågar om jag sett en hund som springer lös. "No, sorry" svarar jag och vänder på klacken, men det räcker minsann inte för att bli av med svettot. Han börjar berätta om sig själv och frågar vart jag kommer ifrån. Stockholm svarade jag kort utan att ens titta på honom. Men han GER sig inte, utan följer mig ca 15minuters promenadväg till lägenheten. Under den tiden fick jag reda på följande "fakta" om honom:

- Han är utbildad doktor.
- Han har 345 katter hemma.
- Han har bott i Japan i 10 år.
- Han har tre lägenheter på Manhattan (där han också bott)
- Han har en Ferrari (som hans bror åkte förbi i på gatan)
- Han äger mängder med lägenheter längst mitt promenadstråk som han pekade ut.
- Hans mamma är punkrockare men klär sig som en president.
- Hans pappa är rappare, en känd sådan så han berättade inte hans namn.

Jag fick även veta att:

- Han pluggat medecin i Sverige och svenska läkare dricker coca cola medans de opererar.
- Han räddade en gång en baby som föll från en balkong.
- Han farfar är alltid full, men har massa snygga tjejer hemma jämt.
- Han har många bondgårdar runt om i världen.
- Han vet aldrig vad klockan är för att han reser så mycket och är ständigt jetlaggad.

.. och MASSA annat.

Det han fick veta om mig var följande:

- Jag kommer från Stockholm.
- Jag hade inte sett hans hund.
- Jag gillar katter.

Fattar ni hur mycket SKIT den här killen snackade eller?! Men jag körde ett gamalt trick och gav honom mitt gamla mobilnummer (som inte funkar längre). Han blev nöjd och gick sin väg, inte en sekund för tidigt! So long sucker, hope to see you NEVER again.


Kommentarer
Postat av: calle

han hette möjligtvist inte lazar?

2008-11-03 @ 19:54:05
URL: http://rei.blogg.se/
Postat av: ems

Haha omg! Var försiktig :) Låter som du har det bra i övrigt iallafall, du vet att du alltid kan ringa om du behöver snacka av dig :) Men annars ses vi när du kommer hem.. Pussåkram skumbanan

2008-11-03 @ 21:14:45
Postat av: R

Låter som en riktigt charmig kille, vad jag inte förstår är varför du tycker han är oärlig ;D

2008-11-03 @ 22:33:24
Postat av: L

Haha!

men tänk om han verkligen talade sanning, då lät du ju världens KAP gå bara sådär;)

2008-11-03 @ 22:35:15
Postat av: Mama

Ok ensamt är inte alltid kul, men hellre ensam än med honom OK ? !

2008-11-04 @ 07:04:44
Postat av: Anonym

Varför ens ge ut telefonnummer???? Märkligt?

2008-11-04 @ 11:35:03
Postat av: A

Ger ut numret för att BLI AV med människan och för att han frågade och jag har så svårt att säga nej. Men som sagt, tur att man har ett "fejknummer" att ge up ! Kanske borde skapa en engelskversion av "dissad-linjen".

2008-11-04 @ 19:26:22
URL: http://brunettens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0