Dagen

Fördelen med att jobba som barnflicka är att man får vara ute i det fina vädret. Förutsatt att det är bra väder alltså, som det faktiskt var idag. Lillan springer runt och leker och jag tittar på och ser till att hon inte slår ihjäl sig. Undra varför alla ungar är överkåta på att gunga. Det vill hon varjefall göra hela tiden. Oh well, när hon sover så får jag min egen tid och sätter mig på Akademibokhandeln (mitt happy place) och tar en kopp varm chocklad. Vi har blivit såna stammisar på fiket där att jag blev bjuden på min kopp i förrgår! Gratis är gott!

Snacket om att flytta till Malta med familjen jag jobbar för har kommit upp igen, och nu verkar det bli av. Jag skulle i sånafall flytta med och åka hem nångång varannan vecka eller så för att inte glömma hur grått och mysigt det är här hemma.

När jag jobbat klart tog jag en liten sväng på Myrorna för att fördriva tiden lite innan min japanskakurslektions-grej började. Jag hade ingen aning om hur stor butiken där.. borta vid Sveavägen var! På bild nummer tre här nedanför ser ni mitt fynd. En liten brun väska, assöt! 30 kr!

   

Den röda kameran är exakt en likadan som jag hade när jag var liten - min första kamera! Var nära på att köpa den av rent sentimentala skäl, men kom på att jag har så mycket sånt skrot hemma redan så det fick räcka med bilden och denna lilla hyllning i bloggen.

Bild nummer två föreställer min middag. Jag vet inte riktigt vad mitt problem är men just nu är jag inte sugen på annan mat än; brocolli, ärtor (eller heter det ärter?), potatis, rödlök, gurka, vitlökssmör och citron. I en härlig röra! Låter säkert helt sjukt äckligt i era öron, men det är mina foodcravings just nu!

När jag kom hem tog jag en sväng förbi Kvantum, där julpynt och allt annat jultjaffs (bortsett från julgranar och julkalendrar) redan finns till försäljning. Herregud. Julhysterin blir bara värre och värre för varje år - eller är det bara jag som tycker det?  Hade det inte varit så jävla mysigt med själva julen så hade jag julstrejkat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0