MALTA 0.1

Först bjuder jag på inlägget jag skrev första kvällen (alltså igår) innan jag kommit över en internetuppkoppling.


Skrivet: 00:28


Idag var dagen. Malta var destinationen. Jag vet inte ens vart jag är någonstans, vartfan ligger Malta? Någonstans mellan Scicilien och Afrika, det är ungefär så nära jag vågar gissa. Min packning vägde 19.9kg, maxvikt per person var 20kg. Det är vad jag kallar SKILLS!


Flygresan tog 3 timmar och 45 minuter lite drygt. Vi var lagom irriterade efter att ha köat i mer än 1,5timme på Arlanda. Underbemannat? Inte alls.. Hur som helst, lilla S (som nu hunnit bli 17 månader) sov i omgångar på flyget. Men mest av allt sprang hon runt och vinkade till alla passagerare och försökte rycka vinglasen ur händerna på dem. Maten var sådär äcklig och ljummen som bara flygplansmat kan vara och P (pappan) beställde in en liten flaska champange till oss var Jag kände inte för att dricka i kombination med att vakta lillan så jag har sparat min.

En galen taxiresa senare var vi framme på hotellet. Det ligger mitt på strandpromenaden vid hamnen, supervackert med utsikt över någon sorts kyrka/tempel. Vi gick och åt middag på Buffalo Bill Steak house. Dumt nog så hade jag på mig mina nya ballerinaskor, sån nu har jag härligt vätskande skavsår på båda hälarna.


Imorgon ska vi kika på de olika alternativen till boende. Hotellvistelsen är bara bokad för fyra dagar än så länge. Lite bilder finner ni här nedan, nu ska jag bädda ner mig och glo på "Day of the dead" !

 
#1 Solbrillor, champange och mariekex. Ett och annat blöjbyte och ni har min dag i ett nötskal!
#2 Mitt rum sett från ingången.
#3 Mitt rum sett från andra hållet. Se vad fint jag har det i garderoben!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0