Please don't say you're sorry

I've heard it all before and I can't take it any longer.

Förlåt är ett så jävla överskattat begrepp. Det borde inte ens få finnas, för folk använder det i tid och otid hela tiden utan att egentligen mena det. Jag är så JÄVLA trött på det. Om man medvetet gör något som kommer såra någon annan och tror man kan komma undan med "Jag är så ledsen, förlåt" så kan man gå och dö. VET du redan när du gör något att någon kommer ta illa vid sig så kanske du inte borde göra det?

En ursäkt är något jag själv accepterar om någon gjort mig illa utan att mena det, om det bara råkat bli på ett sätt som skadat mig utan att personen i fråga kunde förutse det från början. Är ni med? INTE om han/hon redan när "felet" utspelar sig vet om att det kommer gå åt helvete - då gör man det inte.

Eller är det bara jag som fungerar så? Är det bara jag som inte ljuger för mina närmsta vänner. Är det bara jag som är trött på att folk tror de kan undan med vad som helst så länge de har en "bra" ursäkt i bagaget?

Jag vill inte ha fler ursäker jag vill ha ÄRLIGA vänner. Är det så JÄVLA mycket begärt? Det tycker inte jag varjefall..



I samma inlägg vill jag bara passa på att be om ursäkt till min bästa kompis Emelie. Förlåt att jag var en sugig vän i torsdags, men tack för att du inte ljuger och tar upp saken med mig så vi kan gå vidare. Vi har våra ups and downs, men äkta vänner består. <3 dig bejb!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Damn, Sandra aggrar, jag tankar! Vänta med ursäkterna tills jag fått in 3 sunders! :)

2008-10-19 @ 19:53:13
Postat av: J

Bra skit! *slår näven i bordet

2008-10-22 @ 18:56:04
URL: http://ringadingdong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0