På Östermalm kan man inte le

Jag vet inte vad det beror på - men jag tror jag ska göra nån undersökning och försöka ta reda på orsaken till att Östermalmsbor är för självupptagna för att se glada ut. Jag har hört mycket om detta släkte, de rika, de wannaberika som bor norr om och strax kring Streplan men har aldrig riktigt trott på att de är så illa som det låtit. Nu har jag fått mina farhågor bekräftade! Det är precis så illa som det verkar. Aldrig någonstans i världen har jag stött på så bajsnödiga och egocentriska människor som när jag vandrar runt i den stadsdelen om dagarna.

Jag jag jag. Min porsche, min iphone och mina VIP-kort.

Det handlar inte om vem du är. Det handlar om vem andra människor tror och tycker du är. Alltind kretsar kring att äta på de rätta ställena, hänga med det rätta folket och ha på dig rätt kläder. Hur orkar man lägga energi på att försöka vara så jävla rätt hela tiden? Och vem är det som bestämt vad detta "rätt" är? Det alldra viktigaste är fasaden utåt och att ha den rätta "jag är snygg, men jag har inte ansträngt mig"-attityden.

Dessa människor lever i en bubbla där allting söder om Hötorget är fororter, de anser att hyrorna ska släppas fria så bara de rika ska få bo på de fina gatorna. Tjejerna täcker hela ansiktet i gigantiska solbrillor trots att det är mörkt ute i hopp om att se ut som Sveriges svar på Victoria Beckham. Och när jag ser medelålders gubbar med rand efter gul utan sol-krämen (som de säkert påstår är från helgen i St. tropez) under hakan så kräks jag lite i munnen och måste svälja ner. Samma effekt på mig har det när jag ser alla små 13-åriga tjejer som tror de äger hela världen när de orienterar i tighta jeans och pälsväst (som de läst på BlondinBellas blogg är hetast i höst) i Humlegården.

Hur ska det gå för den generation som växer upp där idag? Jag blir rädd, rädd för att bli en av dem som tror att inget utanför Stureplan räknas. Syns du inte där, så finns du inte, då räknas du inte, då är du ingen.

Newsflash: det finns ett liv utanför bubblan... Men egentligen vet jag inte om jag vill ha ut er därifrån! Stanna där inne och kväv er själva i Lacosteparfym så jag slipper dela den riktiga världen med er och era gigantiska egon.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tönt

2008-09-24 @ 11:51:20
Postat av: A

Något säger mig att du (som är för feg för att ange vem du är) bor på Östermalm?

2008-09-24 @ 12:12:15
URL: http://brunettens.blogg.se/
Postat av: Anonym

oj nu blev du helt plötsligt tuff, väldigt oväntande.

2008-09-24 @ 12:26:06
Postat av: A

Blev jag tuff? Äsch, det är ett fritt land, jag får skriva vad jag vill och jag får vara hur "tuff" jag vill i min egen blogg. Ingen tvingar dig att läsa.



Självklart vet jag att människor som bor på Östermalm kan le, jag har kompisar som bor där också. Inlägget är grymt generaliserande. (kul!) Om du inte fattar det kanske du ska läsa nån annans blogg :)

2008-09-24 @ 12:30:35
URL: http://brunettens.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha det är nedos, lungan :D Du verkar ha blogg mest dels för att skriva skit sen trycka ner alla kommentarer (äga folk)

2008-09-24 @ 12:37:27
Postat av: A

HAHHA, klart jag har :D Trycka ner folk ftw

2008-09-24 @ 12:58:22
URL: http://brunettens.blogg.se/
Postat av: Therece

bajsnödigt :)

2008-09-24 @ 20:08:17
URL: http://therece.blogg.se/
Postat av: beccis

Jag ska säga dig en sak alex, jag har fett många vip-kort, får inte ens plats i plånkan!

Jag e asnöjd med dem, men Östermalm, det är något med den delen av stan.

Snäsiga männsikor och märkessaker, jag bryr mig inte ett skit om det.

Jo iofs, gångavstånd till allt!

2008-09-24 @ 21:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0