Alltid rätt

Jag har alltid haft en eller rättare sagt några personer jag ser upp till utan egentlig anledning. Jag kan liksom inte sätta fungret på just varför jag ser upp till dem, eller kanske mer är avundsjuk på dem. Hur kan man egentligen vara avis på någon för att de har något, som man inte vet vad det är? Är ni med mig? Det är ju helt sjukt!

Nyss satt jag och spanade mycket och länge på en gammal tjejkompis facebooksida. Vi har väl aldrig varit supertighta vänner egentligen, men ändå umgåtts mycket. Jag känner henne inte alls längre och hon bor inte kvar i stan - vad jag vet. Men ändå kan jag inte låta bli att kika förbi på hennes sida ibland och kolla på bilderna och läsa vad som skrivits till henne. Hon är ingen superhjältinna och hon är väl inte någon supermodell även om hon tenderar att se bra ut på bild. Jag vet knappt vad hon jobbar med eller om hon verkligen är lycklig med sin pojkvän. Men jag är avundsjuk. Hur knasigt är inte det? Vad har hon som jag inte har?

Dumma henne.
Dumma mig!

Nu ska jag skärpa till mig, jag är frisk, jag är inte fulast i världen, jag världens bästa familj, en underbar pojkvän och massa råhärliga vänner. Så istället för att spionera på andra kanske jag ska uppskatta det jag själv har.


Jag på G hem från nya jobbet idag. På måndag drar jag igång! Live i rutan och sedan varenda dag i två veckor.. sen.. ÅRE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0