Friends

Friends - ni vet antimobbingorganisationen? Dom har ju en ny reklamfilm som går på TV. Jag ryser när jag ser den. Inte för att jag varit mobbad i skolan eller ofta tvingats gå dit med en klump i magen - men det har ju hänt nångång. Jag har även varit aktiv inom Friends, jag har varit i kontakt med mobbade barn och jag vet ganska mycket om den hemska vardagen de går igenom. Jag får ont i magen bara jag tänker på hur många barn som vaknar med ångest varje morgon för att de ska tillbaka till skolan och mobbingen, ensamheten, utanförskapet.. helvetet.

Nyss satt jag och kollade på deras hemsida och funderar på att söka jobb hos dem. Det kanske vore något för mig.

Hur som helst, här är videon. Texten och musiken är skriven av Kent, men här framför som i reklamen av Elina från Broängsskolan.

Du tror väl att min ensamhet är värst,
men det är ingen ser mig som jag verkligen blir rädd
förklara snälla så att jag förstår
varför ni tystnar när jag kommer och ni skrattar när jag går
säg varför det måste vara jag
som har ryggen upp mot väggen
bara hud mot hårda orden
som får rivas, klösas, bitas för mit liv mot alla andra
det finns ingen belöning och jag kräver ingenting
bara att aldrig någonsin tvingas hålla käften




Är hon inte lite lik en ung Daniela fast med mörkt hår? (Daniela är min lillasyster för er som inte vet). Hur som helst tycker jag hela filmen är superbra.

Kommentarer
Postat av: Mama

Det skulle bli toppenbra för dig.. back to the roots

2009-01-11 @ 22:10:20
Postat av: A

Men mamma, visst är hon lite lik Daniela?

2009-01-11 @ 22:17:36
URL: http://brunettens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tja babe. Måste ju bara skriva att låten som Kent gjort finns att ladda ner helt gratis på deras egen hemsida, www.kent.nu



Sjukt bra.

2009-01-12 @ 17:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0