Om film

Film är väl för jävla fantastiskt. Jag bara älskar det! Den senaste som klev direkt upp på min favoritfilmslista är "Freedom Writers". En galet bra film som både berör och inspirerar. Dessutom är den baserad på en verklig historia vilket bara gör den ännu bättre. Jag tänker inte berätta vad den handlar om, för det känns väldigt klyschigt. Till en början ville jag inte ens se den, men ack som jag skulle gått miste om något om jag inte låtit mig övertalas. Se den helt enkelt!

En sak jag funderat kring. Varför måste amerikanerna hela tiden göra nya versioner av japanska skräckisar? Whats that all about? Nu senast är det ju "the Eye" som kommer i ny variant med snyggingen Jessica Alba i huvudrollen. Men även the grudge, the ring och dess efterföljare är exempel på amerikaniseringen. De japanska filmerna må vara mer lågbudget, men personligen tycker jag de är överlägset psykiskt läskiga. 

image10

En annan sak jag funderat kring när det gäller film. Varför görs det inga svenska filmer utan Mikael Persbrant nu för tiden? Han är en okej skådis och han har väl inte slagit i alla grenar på fulträdet när han föll ner. Men han är verkligen inte någon gudagåva och det vore roligt att se lite mer variation på den svenska filmscenen. Är jag ensam om den åsikten eller?

En tredje sak jag funderat kring; varför handlar alla barnfilmer numera om pingviner och fiskar? Det börjar kännas tröttsamt! Dock så måste jag rekomendera er att se "Surf's Up!" Även den en pingvinfilm men en väldigt härlig sådan!

image17

Ska världen fortsätta följa trenden så gissar jag att nästa film kommer vara en fiskfilm med Persbrant som den elaka fisken och Jessica Alba spelar den japanska lilla fisken som klättrar ner i brunnen där han bor. Alla talar svenska självklart och SF har rättigheterna. Vad tror ni? När det händer så glöm inte att ni läste det här först!

www.brunettens.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0