Är jag kommunist?

Är det kommunistiskt av mig att vilja förbjuda fyrverkerier för privatpersoner i Sverige? Jag fick nämligen en kommentar på mitt inlägg jag skrivit om det som hänvade att så var fallet. Den anonyma personen liknade det till med att vilja förbjuda skateboarding eftersom det också är farligt.

Jag tycker inte det är samma sak riktigt, jag vill inte förbjuda allt som är farligt. Men vafan, är jag ensam om att tycka att naturen och säkerheten går före att det är "kul" att titta på fyrverkerierna? Ja, vissta människor tycker det är kul med skjutvapen, men de får inte skuta skarpt i våra lekparker ändå.

Fan vakommunistiskt av oss att ha en strikt vapenlag. Det tycker jag är en bättre jämförelse än skate-grejen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0