TJOCKIS!

Idag var jag utanför huset för första gången på en evighet känns det som. Jag har verkligen inte lust att vara social eller träffa folk. Helst av allt vill jag lägga mig ner och sakta dö, men man får ju inte alltid som man vill. Så Denise bjöd ut mig på en pizza och det kändes som behövlig friskluft.

Väl framme på Pizzahouse var jag fast besluten att lära hennes son Kevin att det är stor skillnad på motorcyklar och tjockisar på mopeder. Jag tror inte han hängde med riktigt. Men så är han ju bara 2,5 år också. Han tyckte nog jag var lite konstig också efter att han sträckt fram sin klubba mot mig och sagt "apelsinklubba" för att den var orange och jag bara tittade på honom. Jag hörde inte riktigt vad han sa och svarade "Jättefin klubba, ja-a." Denise skrattade och sa att han sa "apelsinklubba". Jahaaa, sa jag och repeterade "jättefin apelsinklubba". Stackars unge som måste umgås med mig bara för att jag och hans mor är vänner.

På vägen hem några timmar senare.. (nej, vi stannade inte på pizzerian i flera timmar, vi promenerade hem till mig, runt hamnen och hem till henne) så mötte vi brandbilen. Dom körde förbi en gång och jag lipade åt två brandmän som hängde ut genom de öppna fönstrena för att le åt oss. Den andra gången så stog vi och pekade på dem, för Kevin är en liten blivande brandman och då drog dom på sirenerna i nån sekund så hela bilen blinkade. Mycket imponerande tyckte både vi och lilla sötnosen.

Det vi lärt oss idag alltså;
- Att man måste hålla isär riktiga motorcyklister och tjockisar på mopeder.
- Att lite cola och en klubba kan få en liten kille att leka "jag har damp/adhd"- leken en hel dag.
- Att Denise luktar kiss ända hit.
- Att jättefin nästan rimmar med apelsin.


Sötkevin i mina brillor. Akta er tjejer, han är singel. Eller har fyra flickvänner, men ja..

Kommentarer
Postat av: Denise

Ha ha ha, jag dör!

Ja, vi har då lärt oss en massa minsann, Alex! :-D

Och jag måste snart in i badet (när det blir ledigt där inne , ehm) och duscha av mig min kisslukt ^^,

2008-07-22 @ 22:47:58
URL: http://familyportrait.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0