My day in - New York, Denver (colorado) & Seattle !

Jag har ju lovat många där hemma att jag skulle fortsätta vara en aktiv bloggare trots att jag är vad som känns en miljon mil hemmifrån; så jag ska försöka leva upp till det från och med nu. Senaste veckan har varit extremt hektisk! Jag har inte haft tid att verkligen fatta att jag är i USA och kommer befinna mig här ett bra tag framöver, ännu mindre har jag haft tid att umgås så mycket som jag hade velat med alla sköna människor jag träffat. Minst av allt har jag ju tyvärr haft för bloggen.

Den sjukaste upplevelsen den här veckan var första morgonen, alltså söndag  då jag vaknade klockan halv sex på morgonen, helt av mig själv! Ja, jag vet att det beror på att min kropp trodde klockan var typ halv tolv på dagen (den tid jag brukar resa mig ur sängen). Men ändå, halv sex på morgonen! Jag kan inte ens komma ihåg när jag tog mig upp så tidigt senast - i mitt förra liv?


Annars har alltig flytit på riktigt bra! Lärarna behandlade oss som att vi var 5 years old, men det är väl bara deras sätt att undervisa. Speciellt gillade jag en lektion på mer än en timme som handlade om hur viktigt det är att inte skaka ett spädbarn - hur arg man än blir! Tur att de talade om det för mig, annars hade jag säkert skakat ihjäl några stycken bara nu senaste dagarna. Vi fick även höra om en tjej från Costa Rica som åkt som Au pair till USA och skakat ett spärbarn så illa att det dog av följdskadorna. Hon sitter tydligen fortfarande i fängelse och får inte heller tjäna av sitt straff i sitt hemland. Vilket öde! Tur att jag har äldre barn att jobba med (Nick, 11 och Zach, 14) så jag inte löper någon risk att skada dem. Zach är ju typ tio centimeter längre än mig, så man undrar ju vem som löper störst risk att bli skadad, jag eller han?


Nu ska vi landa snart här i Denver så jag måste stänga av datorn.

Lite senare..


Nu har jag varjefall klivit på flyget som tar mig till Seattle! Jag hade tur att hamna precis vid nödutgångarna, så jag har massor av benytrymme, me like! Killen som sitter brevid mig kallar det för "Economy First class" vilket jag tyckte va lite roligt. Hur som helst ha jag lyckats få ner smulor i mitt tangentbord så att "r"-tangenten sakta men säkert håller på att sluta fungera. Underbart! Nyss fick jag också veta att det regnar i Seattle just nu. Någon som är förvånad?

Det här har jag alltså skrivit under dagen, och nu ligger jag i sängen i mitt nya rum och funderar på alla intryck och personer jag mött under dagen. Allting känns verkligen toppen med familjen! Mamma Kristin hämtade upp mig på flygplatsen där jag träffat trevliga Leo, han hade nämligen en dotter i min ålder som pluggar i L.A men som flyger upp hit ibland och shoppar och sånt (för han bor här) så vi skulle hooka nästa gång hon var in town! Sen åkte jag och Kristin till Ted (pappan) och där träffade jag även Nick, den yngre av pojkarna! Så himla gullig, jag tror vi kommer få sjukt kul tillsammans! Ska bli roligt att träffa storebror Zach imorrn också! Klockan är tio över elva härborta och jag är ASTRÖTT. Så nu är det läggdags! Gooooooog night America - and thank you!

Ps. Utsikten över Seattle är Faaaan-frekkin-tastic härifrån. Man ser hela skylinen och Space Needle som jag snackat om förut. Eftersom vi bor på en halvö är vi utsikt över vattnet på tre sidor. Med tanke på hur staden är uppbyggd, många öar och mycket grönska påminner det mycket om Stockholm. Om man skulle lägga till några miljoner människor, en jävla massa skyskrapor och trevligare folk så är det på pricken!


Kommentarer
Postat av: ems

Fan vad kul gumman!!! Låter grymt! :) PUSS! Du saknas hemma!

2008-06-07 @ 19:38:36
URL: http://goldenyouth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0