Några saker jag lärt mig..

4 way stops
Jag vet inte om vi har det i Sverige, men jag tror fan inte det. Här har de varjefall 4 ways stops. Alltså en fyrvägskorsning där ALLA har stop-plikt. Hur bakvänt känns inte det i ett land där högerregeln är en hägring i fjärran? Så jag har lärt mig att i trafiken här så är det snabbast och smidigast som överlever.

McDonalds
Enligt Amerikanerna själva så är det "igen" som äter på donken. Hur kommer det sig då att stället finns överallt? Antingen ljuger de eller så går alla pengar donken drar in i Sverige direkt till att hålla de Amerikanska restaurangerna öppna.

Baseball
En sport som tidigare bara var enkonstig version av brännboll börjar plötsligt verka mer och mer logisk. Lite krångigt med begrepp som "in, ball, strike" osv. Men man lär sig ganska snabbt. Askul att slippa sitta där på läktaren som ett jävla fån och inte veta säkert när man ska applådera eller se besviken ut.

Hey, how are you?
Sådär säger ALLA amerikaner hela tiden. Det roliga är att det inte alls vill ha ett svar på frågan - eller de förväntar sig varjefall inte det. Skitjobbigt, för om någon frågar mig hur det är, så svarar jag bara bra, tack, själv då? Men hur konstigt är inte det när kassörskan i den lokala butiken gör det och sedan skiter fullständigt i om jag svarar eller ej? Skumt. Men nu har jag lärt mig, man ställer frågan men skiter i svaret. Hey, how are you? Move along.

Kommentarer
Postat av: katta

Haha, , den sistnämnda, jag vet, det känns verkligen urlöjligt! Mna får väl bara mumla något svar antar jag ;)

2008-06-13 @ 21:56:57
Postat av: Johnny

4vägsstopp finns här hemma också, inte så vanliga, men dom finns :)

2008-06-13 @ 23:20:16
Postat av: ems

Haha :D vad kul :D

2008-06-14 @ 11:52:03
Postat av: Jonas

Det finns ett 4vägs stopp i jordbro industriområde om du är sugen på att åka i ett sånt när du kommer hem ;). visst, det är bara 3 riktingar, men alla har stoppplikt ;)

2008-06-14 @ 22:11:09
Postat av: Therese

Hej!

Hoppas du har det bra i USA! Det verkar i alla fall som det. Tänkte bara säga att det finns faktiskt ganska många 4vägsstopp i Sverige. Så man kan råka ut för det härhemma oxå.

Ha en underbar fortsatt trevlig resa

2008-06-17 @ 10:38:36
URL: http://tesskon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0