Have you kissed a girl?

I det här inlägget måste man såklart bortse från lesbiska.

Något jag funderat mycket på senaste tiden är det här med tjejer som kysser varandra. Typ på fyllan eller bara för skojjs skull. (Jag har lyssnat för mycket på Kate Perrys låt "I kissed a girl and I liked it". Texten går vidare "Hope my boyfriend dont mind it"

Jag har själv kysst flera tjejer, och egentligen vet jag inte varför. Visst, tjejer är rent tekniskt oftare bättre än killar på att kyssas (baxläxa där grabbar). Men jag har alltid varit full när jag gjort det och det har kännts som en kul grej, lite experimenterande har väl ingen dött av? Undra om inte alla människor innerst inne är lite bisexuella. För visst blir man kär i en person och inte ett kön?

Jag hamnar väl i helvetet som den där kristna kyrkani USA hade skrivit på plakat och spikat upp utanför församlingshuset. "I kissed a girl and liked it, then i went to hell".

Sen har vi det här med pojkvänner. Är det otrohet att kyssa en tjej när man redan har en pojkvän? Jag personligen skulle inte bli arg om min kille kysste en annan kille "for fun" på fyllan eller så. Om det inte var så att han var kär i den andra killen såklart! Jag vägrar vara nåns täckmantel för att vara gay.. Men är det då inte lite konstigt att jag skulle bli ledsen om han kysste en annan tjej även om han inte var kär i henne? Jag kanske måste ändra lite på mina grundprinciper - dom är väldigt sexistiska.

Jag undrar hur ni ser på det här, är tjejer som hånglar runt på fyllan bara fjårtisar som vill ha uppmärksamhet eller är du helt okej med det? Har du någon gång kysst en tjej själv? Och den självklara frågan; did you like it? ;)



Sen har vi ju en sak till: varför anses det "sexigt" när två tjejer hånglar, men GAY om två killar gör det?

Kommentarer
Postat av: elin

har också tänk på det där med att man innersinne är bisexuell:P har en teori, tror att vi att födsbisexuella men sedan dras man mer åt det ena håller? vad tror du?:D

2008-10-13 @ 14:32:01
URL: http://elinsusannaahlfors.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag tror helt enkelt att det är så att det är roligt att prova. Man vet ju inte om man gillar det innan man testat, right ;)?



Och att du blir svartsjuk om din kille kysser en tjej, och inte en kille kanske är för att du helt enkelt inte blir svartsjuk på andra killar ;P

2008-10-13 @ 16:37:20
URL: http://srockstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Watch out sexy women, är du helt säker på min leggning:P ;) Ringer dig när jag vill ha trekant eller bara hett girl and girl sex:P HAH

2008-10-13 @ 20:24:42
Postat av: Elin

^

2008-10-13 @ 20:25:03
Postat av: Thea

Jaa, att du är hos mig det vet jag.. Men du förstår bvad jag menar.. Man blir så frustrerad på alla dessa anonyma!

2008-10-15 @ 09:18:32
URL: http://theah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0