Alexandras bilskola
Tänk om alla kunde köra bil lika fantastiskt som jag. Nejmen, allvarligt. Jag har åkt till Nynäs och tillbaka väldigt många gånger den senaste veckan. På den sträckan får man ta del av i princip alla olika körmoment. Statstrafik, dubbelfiliga rondeller, rödlysen, påfarter, motorväg, vägarbetsområde, landsväg och mindre statstrafik.
Det är skrämmande. Jag menar verkligen SKRÄMMANDE hur många trafikanter som är ute och kör och har NOLL koll. Det MÅSTE bli mycket MYCKET svårare att få körkort än vad det är idag. De släpper ju ut vilka jävla idioter som helst nu för tiden.
HJÄLP MIG, JAG ÄR EN VÄRDELÖS BILFÖRARE.
Så, nu hoppas jag att folk som googlar på ovanstående mening hittar till min blogg. Här kommer Alexandras Bilskola.
En av de viktigaste sakerna att tänka på i trafiken är att du är en del av en helhet. I trafiken måste man visa respekt och sammarbeta med andra trafikanter för att alla ska ta sig fram på ett så säkert sätt som möjligt. Släpp hela ego-stilen och tro inte att du äger vägen.
Där, det var den politiskt korrekta delen av bilskolan. Nu, till det jag egentligen tycker.
Era jävla jumbo-idioter! Fick ni körkortet i ett kellogspaket? Testa att hålla en jämn hastiget! Är hastighetsgränsen 70 så betyder det att man ska hålla 70! Inte 55, inte 60, inte 45 (förihelvete). Skärpning! Testa blinka när ni byter fil på motorvägen. Då kan alla se vad ni planerar att göra. Och där skrev jag ett viktigt ord. Planering. Om du planerar din körning, lägger dig i rätt fil osv så blir bilkörningen trevligare och smidigare för alla inblandade.
Om du blinkar och svänger på EXAKT samma gång så försvinner meningen med att blinka, tycker ni inte?
Testa även detta vid körning i dubbelfiliga rondeller. När du kör in i rondellen och ska svänga VÄNSTER. Blinka då VÄNSTER. Men glöm inte att blinka höger sen när du väl ska svänga ut. Annars blir det ju jävligt dumt, eller hur? Blinka inte alls om du ska rakt fram i rondellen, men självklart HÖGER när du ska svänga ut. Så jävla simpelt, men ändå alldeles för svårt för vissa att fatta.
När du kör om någon på motorvägen, sväng inte in direkt framför den du precis kört om och lägg dig i en lägre hastighet än denne. Det blir inte så bra då.
Jag förstår att det är läskigt för er att köra på ER sida av vägen. Men om man inte vet vart man har sin bil och hur man håller ut i svängarna (bilen kommer inte hoppa ner i diket om du avviker 2cm från mittlinjen) så kanske man ska STANNA HEMMA. Eller ta en taxi. Ge dig inte ut i trafiken om du inte känner dig säker! Jag ska inte behöva ligga med mina högerdäck i väggrenen bara för att ni inte kan bedöma avstånd.
Jag vägrar också att dö av följande orsaker:
- Du pratar i telefon.
- Du skickar sms.
- Du läser en karta.
- Du äter mat.
Så gör inte något av ovanstående medan du kör bil! Tack på förhand.
Angående påfarter. PÅ. FART. Gissa vad det betyder. Om du kommer från en väg där hastighetsgränsen är 70 och sedan ska in på motorvägen där folk kör 110 - vad tror du påfarten är till för? Jajjamen! Man ska alltså GASA och öka hastigheten. Testa det nångång, gott folk. Gaspedalen är den till hööööger.
Tips och trix!
* På motorvägen ligger man inte i 100 km/h i omkörningsfilen.
* Bromsa inte i nedförsbackar när du inte ens är i närheten av den tillåtna hastigheten.
* Helljus är en bra uppfinning vid körning nattetid. Dock så bländar man AV när man får möte.
Och alla som tror att vägsniglar är en större risk i trafiken än fartdårar kan ju säga Ai!

I Paris, där var det också många som inte kunde köra.
Det är skrämmande. Jag menar verkligen SKRÄMMANDE hur många trafikanter som är ute och kör och har NOLL koll. Det MÅSTE bli mycket MYCKET svårare att få körkort än vad det är idag. De släpper ju ut vilka jävla idioter som helst nu för tiden.
HJÄLP MIG, JAG ÄR EN VÄRDELÖS BILFÖRARE.
Så, nu hoppas jag att folk som googlar på ovanstående mening hittar till min blogg. Här kommer Alexandras Bilskola.
En av de viktigaste sakerna att tänka på i trafiken är att du är en del av en helhet. I trafiken måste man visa respekt och sammarbeta med andra trafikanter för att alla ska ta sig fram på ett så säkert sätt som möjligt. Släpp hela ego-stilen och tro inte att du äger vägen.
Där, det var den politiskt korrekta delen av bilskolan. Nu, till det jag egentligen tycker.
Era jävla jumbo-idioter! Fick ni körkortet i ett kellogspaket? Testa att hålla en jämn hastiget! Är hastighetsgränsen 70 så betyder det att man ska hålla 70! Inte 55, inte 60, inte 45 (förihelvete). Skärpning! Testa blinka när ni byter fil på motorvägen. Då kan alla se vad ni planerar att göra. Och där skrev jag ett viktigt ord. Planering. Om du planerar din körning, lägger dig i rätt fil osv så blir bilkörningen trevligare och smidigare för alla inblandade.
Om du blinkar och svänger på EXAKT samma gång så försvinner meningen med att blinka, tycker ni inte?
Testa även detta vid körning i dubbelfiliga rondeller. När du kör in i rondellen och ska svänga VÄNSTER. Blinka då VÄNSTER. Men glöm inte att blinka höger sen när du väl ska svänga ut. Annars blir det ju jävligt dumt, eller hur? Blinka inte alls om du ska rakt fram i rondellen, men självklart HÖGER när du ska svänga ut. Så jävla simpelt, men ändå alldeles för svårt för vissa att fatta.
När du kör om någon på motorvägen, sväng inte in direkt framför den du precis kört om och lägg dig i en lägre hastighet än denne. Det blir inte så bra då.
Jag förstår att det är läskigt för er att köra på ER sida av vägen. Men om man inte vet vart man har sin bil och hur man håller ut i svängarna (bilen kommer inte hoppa ner i diket om du avviker 2cm från mittlinjen) så kanske man ska STANNA HEMMA. Eller ta en taxi. Ge dig inte ut i trafiken om du inte känner dig säker! Jag ska inte behöva ligga med mina högerdäck i väggrenen bara för att ni inte kan bedöma avstånd.
Jag vägrar också att dö av följande orsaker:
- Du pratar i telefon.
- Du skickar sms.
- Du läser en karta.
- Du äter mat.
Så gör inte något av ovanstående medan du kör bil! Tack på förhand.
Angående påfarter. PÅ. FART. Gissa vad det betyder. Om du kommer från en väg där hastighetsgränsen är 70 och sedan ska in på motorvägen där folk kör 110 - vad tror du påfarten är till för? Jajjamen! Man ska alltså GASA och öka hastigheten. Testa det nångång, gott folk. Gaspedalen är den till hööööger.
Tips och trix!
* På motorvägen ligger man inte i 100 km/h i omkörningsfilen.
* Bromsa inte i nedförsbackar när du inte ens är i närheten av den tillåtna hastigheten.
* Helljus är en bra uppfinning vid körning nattetid. Dock så bländar man AV när man får möte.
Och alla som tror att vägsniglar är en större risk i trafiken än fartdårar kan ju säga Ai!

I Paris, där var det också många som inte kunde köra.
Feedback på detta inlägg
Postat av: Borgeus
Det skulle kanske vara bra att länka till trafikförordningen :P
http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19981276.htm
Jag hittar den inte regeln nu, men om man märker att en bilförare inte är van vid området(inte hittar) så ska man ha respekt för de. Alla hittar inte lika bra i i malmö som en malmöbo.
2010-08-24 @ 19:52:28
Postat av: Jonas Weidebäck
haha! :D
2010-08-24 @ 20:47:59
Postat av: Lampan
Tillhör dem som tycker att fartdårar är värre än sniglar. Ingetdera är ju smidigt, men det känns inte lika otäckt med fartdårar som inte har kontroll (men tror att de har det).
2010-08-30 @ 14:25:11
URL: http://ninjakossan.se
URL: http://ninjakossan.se