Högskoleprovet

På lördag , (imorgon!) skriver jag alltså högskoleprovet. Jag har inte rört något som har med skola och plugg att göra sen jag tog studenten i princip, så paniken över morgondagen börjar komma krypandes. Oh well, man kan ju inte mer än misslyckas, right?

Det enda jag har funderat på är varför man inte lägger in Högskoleprovet som en obligatorisk del av gymnasiet? Att alla elever helt enkelt skriver provet där på våren i tredje årskurs. Min erfarenhet är annars att många elever helt enkelt skiter i att göra det för att de inte orkar ta tag i att anmäla sig, betala och ta sig till någon random lokal i typ Brandbergen. Och det kan man ju förstå! Som tur är får jag skriva provet här i stan, men jag har inte fixat en penna och ett sudd. Och en linjal? Hah, en sån har jag glömt bort hur den ser ut!

Panik!

Kommentarer
Postat av: amna

du skriver väl här, i nynäshamn?

2008-04-04 @ 17:13:23
URL: http://handwriting.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0