BRAND I KÖKET

Jävla drama!

Jag trodde jag skulle få en lugn kväll - svänga ihop lite potatiskroketter med köttbullar och broccoli, snabbt enkelt. Glo på idol, typ. Men nej, det slutar med att jag glömmer BORT den kokande broccolin. Vattnet dunstar = broccolin börjar brinna. Jag känner röklukten och springer in till köket helt förskräckt. Slänger på locket för att få ner lågorna. Panik.

Nu, en halvtimme senare har jag släng en kastrull och sedan börjat om med mina middagsplaner. Den här gången stog jag och stirrade på kastrullen tills det var klart.

Jag har ju en brandvarnare, synd att den ligger i en låda i garderoben. Borde fan sätta upp den. Pappa, kom och hjälp mig!

Kommentarer
Postat av: emelie

haha borde inte lämnat dig ensam! :P

2008-12-05 @ 23:29:11
Postat av: Anonym

Du kanske borde sätta upp den själv istället? En bra övning inför en framtid då din pappa kanske inte kan eller vill hjälpa dig i tid och otid.

2008-12-06 @ 00:57:50
Postat av: Jonas

Du är ju tom värre än mig i köket :D

2008-12-07 @ 10:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0