Malta 0.2 (idag)

Så, nu är ni up to date med allt som hänt i mitt liv sen jag lämnade Sverige. Nu är ju bara den superintressanta frågan vars svar säkerligen är ännu mer intressant; vad har jag gjort idag?

Vaknade av att jag fick kramp i vaden - alltid lika underbart. Sen hade jag svårt att somna om med alla galna turister i min korridor som promt ska upp direkt när frukostbuffén öppnar för att sedan hinna se allt som finns att se på ön innan lunch. Bah! Vid halv 10 knackade lilla S och föräldrarna på min dörr och vi begav oss mot frukostmatsalen. Inte så smarrigt som man hade hoppats, men oh well.

Sen.. här följer en av de sjukaste dagarna i mitt liv. Vi var på lägenhetsjakt, två olika mäklare körde runt oss HELA dagen till olika ställen och visade de flådigaste lägenheterna jag någonsin sett. Det var penthouse efter penthouse med havsutsikter och terasser store som fotbollsplaner. Det var pool på taket och det var fan och hans moster. HELA galet. Om jag ens hade så mycket pengar att lägga på en lägenhetshyra skulle jag kunna resa runt jorden.. flera varv. Seriöst. Hur som helst så var S glad och sprallig hela dagen och vi avslutade nyss med en sväng in till Valetta som är huvudstaden här, dock så var det helt dött där bland ruinerna så vi åt en glass och skumpade sedan hem till hotellet. Grekiskt blev det till middag också - galet gott!

Jag har inte gjort av med en ENDA krona sedan jag åkte ifrån Peter i söndagsmorse - minns inte när jag levde så i lyx utan att spendera pengar senast. Förmodligen aldrig!

Här kommer lite bilder; sen är det läggdags för mig. Imorgon är en ny dag med surrealistiska upplevelser. Vardagsmat för lyxnannyn moi! Sjuuuuuuuuuuuukt.

   
   
#1 Skruttan imorse, full fart i lobbyn. #2 En av de många "bays" som utgör stadsdelen vi bor i.
#3 Slarvigt taget kort inne i en av de takvåningarna vi kollade på.
#4 Paaaaaaaaaaaalmer. Det är varmt också! #5 Det som skulle bli min säng i ett av husen vi kollade på.
#6 S har somnad i min famn på en av bilfärderna. #7 Grekiskt till middag, mumma!
#8 Malta city (valetta) by night.


Kommentarer
Postat av: Thea

Men fan va mysigt. Grattis till dig om d får spendera vintern där. Här regnar det.. Inte så fab..

2008-10-28 @ 09:44:54
URL: http://theah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, fan va jag vill byta plats med dig, om så bara för en vecka och slippa svenska stressen.



Jag saknar dig massor sötnos!

Hör av dig när du kommer hem igen!

2008-10-28 @ 13:46:21
Postat av: Anonym

(Det är bra om man skriver vem det är ifrån har jag hört!) ^^



// Denise.

2008-10-28 @ 13:46:49
Postat av: Anonym

jag svarade inte ens på det där mailjet:P haha

2008-10-28 @ 18:12:01
URL: http://elinsusannaahlfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0