För mycket "Quentzala" !

I gårdagens Aftonbladet läste jag Quentzala Blancos recension på Kelly Clarksons konsert på Annexet i fredags.  Hon skriver att det som gör sig bäst är Kellys ballader, men sämst är "Gitarristerna som förstör som vanligt. Ständigt dessa gitarrister. Fy." Senare i texten skriver hon "Plötsligt står två gitarrister och verkligen lirar mittemot varandra och ser urlöjliga ut".

Mitt "fy" går ut till dig Quentzala! Har du varit på en live konsert tidigare i hela ditt liv eller låg du dig till jobbet på aftonbladet? Musiker rör sig på scen, de har kul och har man roligt på scen så har publiken också kul. Jag föredrar musiker live på scen framför ett förinspelat band som går i bakgrunden. Gör inte du? Sen har jag verkligen svårt att tänka mig att det sämsta med pop"drottningens" konsert skulle vara att gitarristerna tog lite utrymme. Dock så håller jag med om det sista du skrev i din text; "I mina öron har Kelly Clarkson i slutändan för många gamla trista "Idol"-rester för att räknas som en verkligt intressant artist".


Damn right och damn wrong på samma gång där Miss. Blanco!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0