Barnflicka

För tillfället jobbar jag heltid.. som barnflicka. Det är inte SUPERBRA betalt, men jobbet är enkelt och jag tjänar hellre halvbra på att göra ett slakt jobb, än att jobba skiten ur mig för en halvbra lön. Hur som helst. Några repliker jag är van att höra som barnflicka är:

"Hon äter inte så mycket, så peta i henne bäst du kan"
"Om hon somnar innan 8 så är det toppen"

Något som jag inte hört förut är dock:

"Vi försöker hålla henne vaken så länge som möjligt så hon sover längre på morgonen"
"Vill du prova någon av våra vattenskotrar?"

Familjen består av pappa "P" som äger ett läkemedelsföretag och mamma "C" som är egen företagare och modell. Lilla dottern "S" är världens gladaste och sötaste och hon kallar mig mamma och pussar på mig varjegång jag kommer dit. Dom bor i en lägenhet på Östermalm och verkar ha det allmänt bra.

"P" gnällde härom veckan om bensinpriserna för att det nu kostar honom 26000:- att tanka båten full. Mamma "C" är förmodligen den snyggaste tjej jag sett och hon har det perfekta leendet. Lilla dottern är självklat söt därefter. Hur som helst, idag var vi ute med "båten" som mer är som ett flytande hus. Vi cruisade ut till Bockholmen (?) och åt lunch. Och när lilla "S" somnade så tyckte "P" att jag skulle prova en av deras Jet-skis! Lite coolt, tyvärr vända vädret så tvärt att vi struntade i det. Men en annan dag, då jävlar blir det vattenskoter för hela slanten!



Gröna Lund sett från vattnet idag.


Kommentarer
Postat av: P

Stekare!

2008-08-21 @ 16:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0