Helt enkelt den bästa




Lyssnade nyss på den här låten - lite random på youtube. Någon hade kommenterad videon och skrivit

"Home is the best place to go, thats where you know you're always loved"

men så hade någon annan svarat på det uttalandet med:

"not always"

och det gjorde mig så sorgsen. Det finns faktiskt barn i världen (kanske är de redan vuxna, men ändå) som inte har världsbästa föräldrar som jag har. För mig så är världen utanför hemmet jävligt spännande och det finns så mycket jag vill se, göra och människor jag vill träffa. Men när det skiter sig, när livet vänds upp och ner och jag inte vet vad jag ska ta mig till så kan jag alltid komma hem. Där finns mamma och pappa som alltid lyssnar, alltid förstår, alltid bryr sig och älskar mig villkorslöst vad som än händer och vad jag än gjort. Jag kan inte ens tänka mig ett liv utan dem eller utan deras stöd.

Då tänker jag bara på alla som har dåliga eller ingen relation alls till sina föräldrar. Vart vänder man sig då när vännerna och livet sviker en? Usch, hemska tanke! Jag önskar verkligen att alla kunde ha lika bra mamma och pappa som jag - världen skulle då vara en bättre plats.

När jag vill bli mamma ska jag fan adoptera minst ett barn, för vi behöver inte knulla fram nya när det finns så många därute i världen som behöver en ärlig chans till ett värdigt liv.

Oj vilken moralkaka det blev där på slutet, men ni fattar.

Kommentarer
Postat av: Therece

Hahaha, men jag vet inte hur man vänder pa dom, jag drar bara över dom fran kameran till bloggen :D hahaha

2008-08-13 @ 13:54:46
URL: http://therece.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0