Tråkigt!

2000 kronor kommer det kosta att laga rutan dom den "omogna" hade sönder i Lördags. Han vägrar betala och han nekar att det var han som gjorde det. Vi får helt enkelt ta ärendet till polisen, även om vi hoppats på att lösa det hela på ett enklare sätt.

Hur tänker man när man är 19 år gammal men beter sig som att man är nyfyllda elva? Lilla vän, att du inte skäms! Jag kan förstå att man blir arg och vill göra illa någon, eller slå sönder något (tro mig, jag har gjort det) men då STÅR man för det efteråt. Man ber om ursäkt, man betalar och man sonar för sina synder. Det är DET som skiljer en vuxen människa från ett barn. (Kommentar här är överflödig) 

Synd att polisen har mycket viktigare saker för sig, annars hade jag nog anmält dig för att du hotade mig (och några andra) samt kallade mig för "jävla hora". Olaga hot, kränkning, skadegörelse - låter fint i kombination.

Jag vet att det här inlägget kanske är rätt onödigt, men jag är bara så arg. Såhär gör man bara inte!

Tyvärr finns hans blogg inte kvar att beskåda.. den är bortplockad.. av någon anledning.

Kommentarer
Postat av: Louise

Haha, det orkade jag faktiskt inte =P Dessutom orkar jag typ aldrig uppdatera tietjens.blogg.se och tänkte det va bättre med bara en blogg om mitt liv i Tyskland lixom :) Nu slipper du ju resdagboken ;)

2008-08-26 @ 01:38:20
URL: http://tietjens.blogg.se/
Postat av: ems

vilket jävla cp... suck

2008-08-26 @ 11:41:22
Postat av: alex L

asså shit vad gör man åt en sån sak ??? jag skulle hämnas på nått sätt ...

2008-08-26 @ 16:34:56
Postat av: P

haha verkar som han har stängt bloggen för jag kommer inte åt den ! :P

2008-08-26 @ 16:51:52
Postat av: hmm

haha vad jag har hört så gjorde han ganska rätt jag tror dom flesta killarna skulle gjorde det som han gjorde... tur att han inte gjorde nått värre. ska ni tycka

2008-08-26 @ 17:50:25
Postat av: Anonym

japp, vi är lyckligt lottade att psykfallet inte gjorde något värre än att vara tuff bakom sin blogg och genom sms, han såg verkligen farlig ut...!

2008-08-26 @ 19:02:24
Postat av: Alexandra

Tjejen han gillar har FLERA gånger gjort klart för honom att hon inte vill något annat än att vara vänner. Att han sedan är ett svartsjukt PSYKFALL är inte riktigt vårat problem.



Han är liten, rädd och spelar galen - därför har han nu stängt ner sin blogg. STÅ FÖR VAD DU GJORT!

2008-08-26 @ 20:59:36
URL: http://brunettens.blogg.se/
Postat av: hmm

ja jag snackade med han nyss och det var väl inte bara han som var så kaxig bakom några sms.. spelar galen ?? det kanske beror på att du har skrivit skit om han här!! för det är ju jätte moget gjort undra vem som är omogen egentligen!!

2008-08-26 @ 21:03:14
Postat av: Alexandra

Jag har skrivit följande saker till honom i sms:



- 2000 kronor kostar det att laga rutan. Säg till när du vill betala så slipper vi blanda in polisen.



Han svarade att jag inte hade några vittnen och att jag skulle ta upp det med den som gjort det istället. (förnekar alltså).



Jag skrev då att han skulle sluta krångla till allting, då vi bara vill få pengarna för rutan och sen lägga detta bakom oss. Jag skrev också att jag har vittnen, och att jag gärna vill ha den där "Alex" som han sa var den som gjorde dets nummer.



Han svarar då att jag ska sluta blanda in honom i detta. Sen svarade han inget mer.



Enda anledningen till att jag skriver sms är för att han inte VÅGAR träffa mig och snacka/ge mig pengar.



Han själv skrev en massa skit om min polare på sin blogg (som nu är borttagen såklart. Om han inte varit skyldig så borde han inte brytt sig om att ta bort allt och försöka förneka med massa dumma förklaringar.



Du.. mr "hmm" som inte ens vågar stå för vem du är. (Jag gissar på att du är Björn, nån som tror nått annat?) Jag skriver vilka SANNINGAR jag vill i min blogg. Ingen tvingar dig att läsa, lillen. Inte så att jag lagt upp honom med bild och nummer..



"spelar galen ?? det kanske beror på att du har skrivit skit om han här!! för det är ju jätte moget gjort undra vem som är omogen egentligen!!"



Okej. Det var inte så att HAN började spela galen genom att krossa en ruta?



Now.. you were saying?

2008-08-26 @ 21:13:06
URL: http://brunettens.blogg.se/
Postat av: hmm

haha jasså det tror du. Se nu anklagar du han igen för nått han inte gjort. Lilla du nu får du tänka på vad du skriver ( om vem ) du förstår felaktiga namnuppgifter är ett lite större brott än skadegörelse.Så tänk dig för, du annar inte vad han har gått igenom nydligen ( inte med det här ) utan med en annan sak så,

2008-08-26 @ 21:26:06
Postat av: R

Felaktiga namnuppgifter?

2008-08-26 @ 21:45:11
Postat av: Alexandra

Felaktiga namnuppgifter? Du menar förtal? Sluta ge dig på stora ord, du kanske sätter i halsen.



Jag har inte lagt upp hans namn eller hans personuppgifter. Det var hans jälv som skrev sånt i sin blogg - och lägger man själv upp något på internet så får man skylla sig själv. Det vet väl alla?



Jag tror säkert att han har gått igenom massa tuffa saker och mår dåligt. Men det ursäktar inte att ha sönder en ruta eller kalla någon hora och hota dem.



Jag har gått igenom massa skit också, som han inte vet ett piss om. Men det har inget med saken att göra. SHIT HAPPENS - man beter sig ändå.

2008-08-26 @ 21:45:58
URL: http://brunettens.blogg.se/
Postat av: calle

hahahha alltså "hmm" vilket trattfyllo. go alex. om allt skiter sig och han som slog sönder rutan inte betalar så är jag med och betalar. bara att säga till/hålla mig uppdaterad.

2008-08-26 @ 22:02:57
Postat av: hmm

ja se du kan det ordet bra då vet du att om man lägger upp en länk så ger ju man ut nån slags information så det menas med FÖRTAL. Okej men jag tror att hans "sak" är lite mer allvarligare än dina saker eller du kanske också fick reda på för 5 månader sen att du hade cancer ???

2008-08-26 @ 22:14:22
Postat av: "B"

Shit vilken grej det vart av det där. Jaja nu har jag snackat med "hmm" och sagt åt han att sluta. Så inget mer snack om det här nu. om inte det blir nån polisanmälan som ni har sagt att det ska bli. men men

2008-08-26 @ 22:21:03
Postat av: "B"

Asså R det här är Björn och inte "hmm" och som sagt jag vill ingen illa så lägg ner nu.

2008-08-26 @ 22:39:30
Postat av: R

Är det inte wierd att snacka med sig själv?

2008-08-26 @ 22:40:35
Postat av: Alexandra

R - tyst nu!



B - Jag vet att du inte vill någon illa och jag vill inte bråka heller. Vill bara få rutan fixas så vi kan lämna det här bakom oss. Jag förstår att man kan blir arg och sabba något, men vill bara att man STÅR för det.



Lets move on with our lifes. Men ja, kommer inga pengar så kommer en polisanmälan. Det är inget hot, det är sanning.

2008-08-26 @ 22:43:52
URL: http://brunettens.blogg.se/
Postat av: "B"

Jag antar att du är rikard eller vad du nu heter men som sagt lägg ner snälla. du är ju inte ens inblandad

2008-08-26 @ 22:45:06
Postat av: ems

HAHA jag dör av skratt när jag läser detta.. asså herregud, polisanmäl ungjäveln, han ska stå för vad han gjort. därmed basta!

2008-08-27 @ 12:48:16
Postat av: "B"

haha vafan ems du låter som du är typ 76 eller nått. ungjäveln haha roligaste jag hört på länge..

2008-08-27 @ 17:52:52
Postat av: Alexandra

Ungjäveln är bara ett uttryck, skulle inte oroa mig så mycket för det om jag var du Björn. Alla har rätt att uttrycka sin åsikt, och ungjäveln passar bra på någon som krossar rutor och inte kan stå för det. Ska vi kommentera här kan vi väl hålla oss till sakfrågan och inte börja med personliga påhopp.



MINA polare skriver vafan de vill i min blogg. Men du, Björn.. ingen bad dig skriva här. :) Och ge fan i att snacka om mina polare på ett nedlåtande sätt!

2008-08-27 @ 18:19:55
URL: http://brunettens.blogg.se/
Postat av: ems

Haha, alltså snälla "b", you're killing me. Väx upp! Det är klart som fan att jag är 76, jag är mogen och tar ansvar och om jag krossade en ruta skulle jag stå för det. Shape up.

2008-08-27 @ 19:38:47
Postat av: hmm

HaHa Björn du blir ju ägd lägg ner för fan. låt dom göra det dom ska, så ser du vilka som skrattar sist..

2008-08-27 @ 20:09:58
Postat av: Anonym

schizo!

2008-08-28 @ 19:33:10
Postat av: A

"Och ge fan i att snacka om mina polare på ett nedlåtande sätt!"

Sheet.. den som gav rutan en smäll borde klivit in och fortsatt när han ändå var igång..

Some gangsta shit right there.. snacka inte nedlåtande om mina kompisar snap snap

2008-08-28 @ 20:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0