Låt Winehouse-kärringen dö bara!

Jag blir så jävla trött på allt tjat om Amy Winehouse och hennes sjukdomar och droger. "Amy kommer gå en plågsam död till mötes" löd senaste rubriken på aftonbladets hemsida.

Jaha? Och vem FAN bryr sig? Hon har ju tydligen visat gång på gång att hon inte värdesätter sitt liv och att hon skiter totalt i att hon är ett föredömme för unga människor runt i om världen. Varför, varför bryr vi oss ens längre om att hon knarkar ihjäl sig? Jag kan förstå att det var intressant första gången det kom ut att hon var ett tjack-luder. Men nu? Hon nekar hjälp, hon åker ifrån rehab för tidigt och faller tillbaka gång på gång.

Hon har pengar i överflöd, hon har en familj, varjefall en pappa som försöker stöjda henne och rädda henne. Men hon bara PISSAR på alla i sin omgivning. Man kan bara hjälpa sig själv genom ett missbruk, man måste på någon nivå vilja bli hjälp. Det vill hon uppenbarligen inte så låt hennes kvävas sakta till döds. Tråkigt på en bra röst men nån gång får det fan vara nog.

Det finns många människor i världen (jag har mött många av dem) som skulle dö för hennes talang, för hennes karriär eller för hennes möjligheter till att få hjälp bort från drogerna. Men vad bryr sig världstjärnan om det?

Ta en lina till du, lilla gumman. Gärna på scen också.

Amy, hjälp dig själv! Ta emot en av de många hjälpande händer som sträcks emot dig eller dö. Det är dina val och ska jag vara ärlig så skiter jag i vilket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0