Skilsmässobarn se hit!

Föräldrarna i familjen jag jobbar för här i USA skiljde sig i februari. Men båda två har gått vidare väldigt snabbt, mamman dejtar flera stycken samtidigt och pappan har stadig flickvän sedan flera månader tillbaka. Pojkarna (11 och 14 år gamla) vet om pappans nya tjej, men inte att mamman dejtar.

Separationen är ingenting de pratar om med barnen och deras enda ventilation är en 45 minuterssession i veckan då de går i till en barnpsykolog. Jag tror helt klart att de har tagit mer skada av allting än de vågar erkänna både för sig själva och för sina föräldrar. Speciellt Nick (som är elva). Jag tycker helt klart föräldrarna har kört på i alldeles för snabb takt och det är nog bara en tidsfråga innan deras mamma tillkännager en ny pojkvän.

Eftersom mina föräldrar inte är skiljda har jag svårt att tänka mig hur svårt det måste vara. Så jag undrar bara om någons föräldrar skiljde sig när du var i 11-14 års åldern och om det var så jobbigt som jag tror eller om du faktiskt kom över det på några få månader?

Gått igenom dina föräldras separation? Berätta några rader så jag känner mig klokare.


Kommentarer
Postat av: Katie

Vad jobbigt. Jag blir faktiskt lite arg när föräldrar inte kan ta det lugnt. Visst ska dom få leva sitt eget liv, men man måste se till barnens bästa först och främst. Så resonerar jag.

När det går för fort så tror jag att barn kan bestämma sig för att "frysa ut" föräldern. Jag vill inte skriva alltför mycket ifall någon av mina föräldrar skulle se det här. De vill kanske inte att jag pratar om det. Men om du vill veta mer kan du gärna posta en kommentar med din mailadress så skickar jag ett mail istället så kan jag förklara min upplevelse av ungefär samma grej.

2008-07-01 @ 06:21:59
URL: http://katie.blogg.se/
Postat av: Katie

Nu finns det ett mail i din inkorg!

2008-07-01 @ 08:25:36
URL: http://katie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0