Lite nytt



Jag sa ju att jag börjat förstå mig på baseball. Såhär ser det varjefall ut; väldigt tråkigt, men det är varjefall liiiite roligare när man fattar vad de pysslar med. Dom brännboll ungefär.. fast inte. Dock ska jag inte klaga eftersom jag vet att många av de andra tjejerna med samma jobb som jag får kämpa som galningar i 8 timmar per dag med griniga 6-åringar eller kanske ha hand om fyra barn.Så att jag kör en 11 åring till en baseballlmatch, sitter i solen och kollar på den; kör honom hem igen och sen kallar det en full arbetsdag kanske inte är att klaga på.



Imorgon får jag äntligen ha mitt första au-pairmöte så jag får träffa lite av de andra tjejerna i området. Har än så länge inte skaffat några vänner i min egen ålder här i Seattle, så att även om alla är supertrevliga så blir det lite ensamt på den lediga tiden. Speciellt enkelt är det att bli galen när allting ser ut.. såhär. Alexandra , princess of suburbia?



I gårkväll hade vi en vad pojkarna kallar picknick, där man äter middag framför TVn. Namnet kommer från när de var mindre och ibland fick lov att äta i vardagsrummet - då på en liten filt framför TVn för att mamma självklart inte vill ha fläckar på heltäckningsmattan. Supergott var det varjefall, vi grillade kyckling , mumma mumma!



"Drive-up Banking ONLY" Drive-up banking! Vafan, hur lat kan man bli. Eller vänta.. juste, jag är ju i USA nu. Här är ju drive-up bakining en självklarthet. Jag menar, hur ska man klara sig om man INTE kan göra sina bankärenden UTAN att kliva ur bilen?

Peace!

Kommentarer
Postat av: R

amerikanerna och deras world series i baseboll, vilket skämt, de kallar det 'world series' men inga andra länder får vara med, antagligen för att de fått storstryk varje gång de tävlar mot något annat land, kan bero på att deras spelare är smått överskattade och lätt överviktiga :) Det var dagens America-bashing! :)

2008-06-16 @ 14:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0