Livet är så sött här

Allting smakar socker i USA. Jag tror inte det finns någonting jag provat hittils som inte smakar minst dubbelt så sött här som det gör hemma. Det känns till och med som de tappat ett sockerpaket i mjölken. Ni vet när man var yngre och åt sockriga flingor med mjölk? Precis som de sista skedarna mjölk i botten av tallriken smakade då; så smakar deras vanliga mjölk.

Det är inte svårt att gissa varför Amerikanerna är så feta, för det spelar ingen roll om de äter vad de kallar "nyttigt" för det är ändå mer socker i det än vi stoppar i lösgodis. Sen det faktum att de tar bilen överallt eftersom det är i princip omöjligt långt att ta sig nånstans till fot bidrar ju såklart.

Kommentarer
Postat av: Therese Holm

Hejsan!

Va roligt att du är iväg som Au Pair. Jag ska också åka den runt den 25e Augistu. Vart är du någonstans?

Kram

2008-06-30 @ 19:17:41
URL: http://thereseeholm.blogg.se/aupair
Postat av: D.

Sv: Jaha på så vis :) så du är där som au pair? vad spännande :)

jaha, synd att det inte är jag som tagit den då ^^

det är en google-bild ^^

2008-06-30 @ 19:23:14
URL: http://deniselindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0