Blondinbella - årets mest överskattade

Minns någon mer än jag hur underbart livet var innan BlondinBellas blonda skalle dök upp överallt i media? Man kunde vakna på mogonen och kolla nyheterna på Aftonbladet.se utan att hon fanns där. Inte alls! Jag räknar inte "sen köpte jag en Sallad för 175kr" som nyheter värda att nämnas.

Misstolka mig rätt nu (jag vet ju att jag kommer få massa 17-åringar som bara "ÄÄÄÄÄLSKAR" Bella på halsen). Bella är säkert en smart och trevlig liten tös men det råder ingen tvekan om att hon är årets största och mest överskattade hype. När ska det gå över? Och framför allt, vad händer med stackars Bella då? Måste hon återgå till sitt tråkiga liv med shopping för tusentals kronor i veckan och göra alla sina vardagssysslor utan att 43.000 personer varje dag låssas vara intresserade? Hur ska det gå?

Det känns som hela vårat lavånga rike numera är indelat i fem läger. Ett inbördeskrig som bara is waiting to happen.

1. De som gillar BlondinBella - men inte är avundsjuka. (Gruppen jag tidigare tillhörde)
2. De som älskar BlondinBella - och är jävligt avunsjuka.
3. De som inte gillar henne - men är lite avis ändå.
4. De som inte gillar henne - och inte är avundsjuka. (Gruppen jag numera tillhör)
5. De som frågar sig "Vem fan är hon och vem fan bryr sig?". (Gruppen jag önskar att jag tillhörde).

Om det nu är 43000 som läser hennes blogg så känner jag mig nästan som den enda tjejen i min ålder som inte dyrkar detta blonda shoppingmonster. Hon tilltalar sin familj som "BlondinBella AB" och drar sig inte för att öppen tala om att hon är så upptagen med sitt "nya" liv att hon inte har tid att träffa vänner. Bella, du har nog missat nått där, det är inget man skryter med.

image3 
Bilden är hämtad från Bellas sida. Vill ni veta adressen så får ni googla! Jag tänker inte bidra mer än jag redan gjort genom att skriva detta inlägg till hennes hype.

Snälla rara söta BlondinBella. När ska du växa upp och inse att det finns ett liv bortom Svampen?


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag tillhör kategori nr 5 och är nöjd med det, det blir inget googlande för min del ;)

2008-03-20 @ 10:18:42
URL: http://mammans.blogsome.com
Postat av: ems

jag tror visst att någon är lite avundsjuk ;) varför annars skriva en miljon grejer om henne? ;) hahahaha.. pöh

2008-03-20 @ 12:22:02
URL: http://quistisgreen.blogspot.com
Postat av: Annie

Håller helt med här :P

2009-02-18 @ 23:28:30
URL: http://repetitionista.blogg.se/
Postat av: Annie

hahaha hitta ett litet stycke från din gamla blogg http://www.xiinky.blogspot.com/:



"Alla snackar skit om BlondinBella, Carola och Ebba von Sydow. Men hur gärna skulle inte de stackars tjejerna vilja ha en superbra sångröst, kunna shoppa för 10 000kr i månaden eller vara halva Sveriges modeguru? Käft nu säger jag bara, erkänn att ni är avis (precis som jag) eller va tysta."



Ps: Två av önskningarna gick i upp fyllelse! ;)

2009-02-18 @ 23:37:49
URL: http://repetitionista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0