En liten sak om schlagern bara..

Nu blir jag så trött. Innan Charlotte Perelli åkte iväg så var det bara snack om hur jävla bra den var och att det inte fanns mycket som skulle stoppa den svenska schlagerdrottningen i finalen. Nu; efter att hon hamnat på en 18:e plats så skriver tidningarna om vilket fiasko det var och lyfter fram alla dåliga sidor hos både Charlotte och låten "Hero".  Ni påpekar hur pinsamt det är och bla bla bla bullshit.

Har ni inte glömt en sak? Det var inte Charlotte som röstade fram sig själv till Belgrad. Det var NI! Så ge fan i att klanka ner på henne, jag blir så jävla trött. Hon gör bara sitt "jobb". Jag gillar inte schlager, men "Hero" är helt klart en BRA sådan.

Det är pinsamt att se många av de andra ländernas bidrag och hur alla öststatsländer bara röstar på varandra och ger Ryssland tolvorna eftersom de är rädda att bli invaderade. Tyskland får inga röster pga. folkmordet för typ 65 år sedan. (A.k.a WW2). Fick inte Bosnien tolv poäng från Sverige? Det beror ju knappast på att vi är rädda att de ska invadera oss varjefall..

Nä, schlagern är död överallt utom i Sverige verkar det som. Om vi inte skickar avkomman från en katt och en alien nästa år så kanske vi har en chans. Det gör ont att säga det, men jag tror BWO hade haft mycket större chanser med sin låt.

Nämen vafan är det jag snackar om.. Schlager? WHO THE FUCK CARES?

"Våran transa kan ju varjefall sjunga"
- Mamma uttalar sig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0