Mösspåtagning?

Ja, nu i veckan var det många skolor runt om i landet som hade möttpåtagning. När jag pratade om det vid Valborgsmiddagen hos mormor i förrgår så var det ingen som kändes vid det av de äldre. Vad är det för tradition och vart kommer den ifrån? Jag blir fan nyfiken, jag trodde nämligen det var något vi pysslat med i alla tider.

Förresten är mösspåtagning såååå 2006. Även om jag missade den för att jag var sjuk. Men jag hade min egen påtagning i mitt rum. Helt själv, så jävla ball. Jag och min kamera. Här är resultatet:

image38

Kommentarer
Postat av: sofia

mösspåtagning måste vara så sthlm! :)för knappt nån annanstans har man det. :)

2008-05-02 @ 16:44:52
URL: http://souffi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0