Jag LÄR mig

Jag skrev ett inlägg här för några dagar sedan om hur min hjärna är potatismos. Remember? Jag är så sugen på att lära mig något, trött på att gå runt som en grönsak och inte utmana min hjärna. Jag vill mata den full med nya uttryck och det är knappast något man gör när man vandrar runt i den här lilla stan.

Så - vad gör man då när man vill att något ska hända? Jo, man tar tag i saken. Jag köpte helt enkelt en faktabok om Japans historia, en övertrykningspenna, en vanlig penna och ett linjerat block. Nu läser jag den pärm till pärm, markerar det viktiga och gör anteckningar på sidan av.

UNDERBART!

Vem behöver högskola när man kan plugga på egen hand? Oh well, vore ju kul med lite föreläsningar och klasskompisar och sånt, men det här får duga så länge. Synd att böcker och sånt är så jävla dyrt! Jag gick runt på Akademibokhandeln inne i stan i mer än 2 timmar i förrgår. Så mycket kunskap och information samlad under ett tak! Låter säkert hur larvigt som helst, men det fascinerar mig (hur man nu stavar till det ordet) på något sätt! Önskar att jag kunde lära mig allt som går att lära.

Min hjärna är hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0