Resan till "Trollywood" och de 9 spyorna

Eftersom jag fredagen innan avfärd jobbade från 17-03 så kändes det jävligt tungt att släpa mig upp strax efter 6 på lördagmorgonen för att ta mig till Centralen. Men det gick, (allting går) tro det eller ej. Väl på Centralen mötte jag upp med Grete, Pärlan (ja, hon heter så på riktigt, jag kollade legget, helg galet) Björn och Oskar. På tåget hamnade jag i sätet framför Adam Tensta som snarkade högt hela vägen till Skövde. Som tur va så var jag snabb att ändra min rignsignal till något annat än hans "my cool".

Det visade sig när vi kom fram, efter att ha utstått 4 transportbyten och en hel del ösregn att vi skulle bo på hotel och inte vandrarhem som vi fått höra först. Hotellfrukost, YES! Det blev lite dramaövingar och repetitioner innan vi drog till den stora villa som utgjorde vandrarhemmet där kräftskivan skulle hållas. Eftersom jag bara sovit nån timme och inte ätit alls mycket så resulterade det i en kronfylla utan dess like. Spya ett var på kvällskvisten precis innan sänggående.

Vaknar upp. Dödsångest. Spya 2. Taxi till inspelningsplatsen där det skulle följa typ 8 timmar rep. På den tiden fick jag alltså springa ut och spy 7 gånger till. Grymt förnedrande och jag har aldrig känt mig så oproffsig i hela mitt liv. Jag bad om ursäkt till Teresa (regissören) och förklarade som det var (sömnbrist, matbrist och överflöd av alkohol). Alla var konstigt nog väldigt förstående. När vi kom tillbaka till hotellet vid 17.30tiden så la jag mig i sängen efter en varm dusch och sov sedan tills följande morgon. UTAN SPYOR. Vaknade och mådde bra. Mycket tack vare min underbara rumskompis Grete som verkligen tog hand om mig och såg till att jag fick i mig lite blåbärsoppa innan jag somnade.

Imorse, då var det inspelningsdags och vi körde på smink och kostym, mycket roligt! Jag hade inte så värst mycket "kameratid" men det var väldigt roligt att få vara med och se hur det går till. På nära håll - till skillnad från att vara en av 350 statister i en tagning. Go me!

Efter vad som kändes som flera år (för att det var en del väntan) så var det dags för hemfärd. Vi beslutade oss för att dra och spela fotboll och käka pizza - i ösregn. Vi spelade i typ 20 min innan det började blixtra och åska (jag spelade självklart inte utan dokumenterade allt med min hi-techkamera). Nu - några sällskapspel och lite gitarrspelande senare så sitter jag, Grete och pojkarna och lökar på hotellrummet. Snart blir det nog sänggång eftersom pick-up imorgon är 06.50!

skål!


Nöjda på denna bild är: Grete, Stasse, Jag, Björn, Pärlan och Oskar.

Kommentarer
Postat av: emelie

Weeee :D

2008-09-09 @ 09:10:30
URL: http://goldenyouth.blogg.se/
Postat av: R

Så går det på kräftskiva, man lär sig aldrig ;D

2008-09-09 @ 11:26:30
Postat av: Jonas

så du börjar redan nu fila på att bli sveriges skandaldrottning nr.1? ;) Kram!

2008-09-09 @ 18:12:47
Postat av: R

Menar det, Linday Lohan någon? :P

2008-09-09 @ 22:26:26
Postat av: "Pappa"

Det är ju inte utan att man blir lite stolt över vad man har skapat för monster.. NOT :)

2008-09-10 @ 07:42:17
Postat av: Thea

MEN VAFAN!! Där är ju björn! Är han också statisthora? Jag trode han var en seriös musiker... Ojojoj...



Inte bra att springa och kräkas sådär. Det var ett skådisjobb, Alex. Kräkas kan du göra när du modellar.

2008-09-10 @ 10:35:48
URL: http://theah.blogg.se/
Postat av: Thea

HAHAHAHHA, rolig kille 1.. Det är ju fantastiskt roligt XD

Ja du vet.. Stockholm är jäääävligt litet. Man känner alltid nån som känner nån.. Häng med och lyssna på FWTB (ja, bandet björn spelar i, det viste du säkert) nån kväll. Det blir bara sjukare och sjukare för varje gång ^_^

2008-09-10 @ 16:23:29
URL: http://theah.blogg.se/
Postat av: Therece

hahah alex...usch, spy första dan? NOOO :DDD haha

2008-09-12 @ 18:16:40
URL: http://therece.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0