Hur sover du?

Det här med att sova tillsammans med någon är lite av en vetenskap. Jag tror att det bara är en tidsfråga tills någon doktorerar i ämnet.

1.
Ser väldigt kärlektfullt och mysigt ut. Detta är också den variant som jag och min pojkvän oftast intar när det är sovdags. I början gillade jag inte att vara "the big spoon" men nu tycker jag det är mycket skönare att sova så än att ligga inklämd i "lilla skeden"-positionen.

2.
Känns som en väldigt "nykär" grej. Nära och intimt men kanske inte så värst bekvämt? Lite av en favorit är det varjefall, men sällan förekommande i vårt sovrum numera. 2:an är mer en kelposition än sovställning för oss.

3.
Det är ingen ställning vi medvetet intar, men jag kan tänka att vi ser ut sådär under natten då han hellre ligger på rygg och jag helst sover på mage.

4.
Tyvärr så vänder vi oss ifrån varandra av någon anledning när vi ska sova. Jag har länge finurlat på varför det är så, vi har testat att byta sida i sängen men resultatet är ändå det samma. Så vi kör denna variant där vi ligger rumpa mot rumpa för att lite kroppskontakt är bättre än ingen alls.

5.
Varning för bråk! Har vi tjaffsat under kvällen är det såhär vi hamnar i sängen inan vi somnar. Dock så har vi en regel att aldrig somna osams så det brukar börja i denna ställning tills någon släpper på envisheten och tar ton.

6.
Denna är en sällan förekommande variant. Har jag tur så kliar gullet mig lite på ryggen innan jag ska sova och då ligger vi såhär, annars aldrig.


Kommentarer
Postat av: Maja

Jag tycker skeden fortfarande är lika jättemysig som när jag o min pojkvän var nykära för 1½ år sedan :) 2an brukar vi väl ligga o mysa i bara, det är obekvämt att sova så.

2009-05-23 @ 18:25:21
URL: http://hypocrite.blogg.se/
Postat av: Lider av sömnbrist

Sover tyvärr väldigt dåligt så antar att jag hoppar mellan ala ställningarna innan jag däckar... =(

2009-07-28 @ 02:36:39
URL: http://www.somnbrist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0